Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
10 décembre 2013

Donnante nature ( généreuse nature) No 204

 

Donnante nature

-          Ah ! Fifine t’ias fait des confitures , en v’la des p’tites potées !

-          Bin ian, est comm’ tu dis des p’tites potées, est d’la confiture râle.

-          Dé quaï don qu’est ?

-          Dé beues dé roses dé chien !

-          O ça, mée est du pailh à grater !

-          Vère, mée l’la est vra bon, j’vâs t’en donner eun p’tit bocal, pâs ténant , jé voudrâes bin faire pllaisi es amines, Pée est les permiêres qué j’fais et bin sûr les derniêres, t’ias pâs idéye du trin qui faout

-          C’est long à faire vantiée ?

-          Permier, i faout aller les qheute, cé déïja pâs aèsé, vu qué l’z’épines sont bin raides et jé m’sé bin égalifrée dicau sang. Aprée i faout lou enl’ver l’qhu et bout naï, les couper en deue, l’la qu’est dusse ma paove fille, jé n’n’ai z’euie eune poulette sue l’daïs éyou qué j’poussa sue l’coutet . En pue jé m’sé fait engheuler par les z’ouasiaoues pasqué j’lou volâes lou diner, jé t’dis qui s’ébréyint.

-          Tu les as qhètes aoussitôe ?

-          Oh, nén’na ! j’les ai mins à tremper et n’est qu’ané qué les ai faites. Côr pareilh, i faout eune vie d’temps pour les écrâser, les pâsser, jé n’té dis pâs.

-          O sont belles , j’en frais vantiée eune faïs. Eune annéye d’même, j’avâes fait des blosses , ma aoussi jé térouis l’la dusse et long, mée ol taint vra bonnes.

-          I y en a qui en font o du seuilh, t’iâs ti gouti qhocs faïs ?

-          Nân’ni, pourtant n’y a qu’a prend’, v’la des fruts pâs chiêr tiens, j’tons bête dé n’pâs profiter dé c’qué nous donne la nature.

-          Cont’, j’ai fait d’la moule ! l’la non pûe n’est pâs aèser à qheute, les éronces né sont pâs égouchab’, et tu t’égalifère tous les bras, t’âs les daïs tous naïs …

-          O sont bonnes tout comm’. Moman, ielle o l’en faisait o des luciaoues , jé cré qu’on n’en voué pue astoure, t’ien a ti veuie ta  Fifine ?

-          Vère pas pâs illé, en montaègne, i d’vaint ête dans les fossés d’aout’faïs mée n’y a pue d’fossés astoure, est comme les jânnotes , t’en trouves pue à nulle part.

-          T’iarâes pâs fait d’la confiture o les jânnotes, ça donnait des pouées qui disaint l’monde.

-          Bin Torine, j’arâs don té eun fée d’pouées, pasqué jé n’n’ai bin mangé dans l’temps. J’y songe ! Si j’allions dévers lé mée dé mai, qri des flleurs dé pissenlés, la aoussi j’arions d’quaï faire pisqué n’y a qua prende

-          Est pour élla Fifine qué j’vâes aller qheute pour at’sa des orties pour faire d’la soupe, par les temps qui coure et o mes rumatisses jé n’vâs pâs m’priver dé la nature donnante

Pour s’y r’c’neute :

Donante nature = généreuse nature

des beues dé roses dé chien  = des baies d’églantiers

des blosses = prunelles noirs

du seuilh = du sureau

la moule = la mûre

des luciaoues = des myrtilles

les jânnotes = les jarnottes

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité