Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
16 janvier 2013

Pour bin débuter l’annéye No 158

Pour bin débuter l’annéye

Ouf ! J’la z’avons échapée belle ! c’qué tout l’monde éspéraint en serrant du maigue des fesses, n’a pâs z’euie lieu. Tant mieue, pâs d’fign du monde,  j’tons bin vivants. J’avons peuie nous réjoui toues ensembe  faire la fête à Noué et à la bonne annéye.

 Laéssons Fifine et Torine sé dépacoter tranqhil’ment, jé sé bin qu’o z’ont fait la noce,  m’est avie qu’o z’ont les cônes dans l’fien ané .

Cez nous aoussi, j’avons z’euie not’ monde à la bonne annéye , et comm’ tourjou, jutes lé pllaisi d’nous erdonner qhocs z’eunes dé nos souv’nances.

J’caousions dé la maniêre qué j’avions té éligés et est là, qué l’aîné d’nous , sé mins à nous raconter du temps éyou qu’i l’allait au catéjisse. N’tait pâs hier, i l’a pue quatrévin zans :

- Vous vous rap’lez ti du qhuré d’cez nous d’d’aout’faïs?

- Vère bin sûr , tait lu qui m’batisit, et j’en avions toues des souv’nances !

Et y commencit : eun jeuïdi qu’i l’taint toute eune oclée  d’garçâilles à attende  lé qhuré qu’était en r’tard pour lé caté dévant l’presbitère, deues des pue quénâilles , allites dica la porte dé son  courti et soul’vites lé clanche et r’gardites si l’vouèyaint. I z’avaint jusse entrouvert la porte . I l’vitent qui lisait tranqhilement son bréviêre, en ch’minant dans les sentes. I l’avait du biaoue jerdinaège, dans l’temps là les qhurés jerdinaint comm’ les aoutes mondes. Toues les garçâilles apperchites pour vair.

I y’avait  deues chiens qui gromaient à qhocs pâs d’la porte, i finites par sé crocher et est en s’foutant eune bonne volée qui roulites dica la porte qu’était déclanchée. Les v’là dans les hérettes dé p’tits pées , d’carottes et dans les patasses tout jusse sémées. Tout fut ervingé ! Monsieu l’qhuré s’ébériait en jouant des bras. I couri dicau célier pour qri eun bala d’boula et faire sorti les chiens. I avait deuie oublélier qu’i l’avait embârré sa chienne  (respet d’nous) qu’était en gêïte ! Ah ! Mon ami dé dieu ! qheu chantier !!

Pour en fini i l’érrivi à foute les chiens déhôe et rembârrer sa chienne. I sécouit eun p’tit sa cote et sorti à son tour pour faire lé catéjisse. Toues les garçâilles déoustites bin vite et fites lé r’nard lé joue là, i n’restit qué mon bodiâ d’frêre qui s’prins eune sacré mornife dé r’vée !

- j’n’avâes rin fait ma !

Qhioc temps pue tard, not’ pêre crouésit Mônsieur l’qhuré qui li contit toute l’affaire et i l’ajoutit :

-          vot’ gar’ tait là dame i z’euie eun bon coup d’main sue l’née

-          Ah bin vous fites bin, si i lâ z’avait méritée ! i n’s’en est pâs plaint ! i sait bin qu’i n’n’aré z’euie eun dé l’aoute côté !

-          Vous sez bin Jean ( tait l’nom d’not’ pêre) qhi qu’aime bin châtie bin !

-          Jé sé bin d’assent do vous  Mônsieur l’qhuré !

Jé sé sûre qué dans son qhoeur i l’tait fiêr dé son gar’, pasqué i n’tait pâs v’nu braîre dans ses qhettes..

V’la, jé voulâes débuter la nouvelle annéye par eun écllat d’rire. Jé souète à toues eune bonne annéye, , eune bonne santé, pâs trop d’tristesse, ténant d’bonheur et l’paradis à la fign d’vos joues.

J’voulâes aoussi ermercier les lisoues où les lisouses dé Fifine et Torine et surtout les veues qui m’souffèlent des faïs mes parlances !

Pour s’y r’c’neute :

sé dépacoter = digérer

cônes dans l’fien ané = la tête fatiguée

quénâilles = canailles

ervingé  = chamboulé

eun bala d’boula = un balais de bouleau

en gêïte  = en chaleur

faire lé r’nard = faire l’école buissonière

m’souffèlent des faïs mes parlances  = me soufflent des sujets

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité