Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
4 juillet 2012

Les gaouffes o d’la saoucisse

 

Les gaouffes o d’la saoucisse

Torine a ses amins dé St Pol cez ielle et toues ensembes i vont à Lambal pis qu’est l’joue du marché.

-         Qhic qui sent d’même Torine, çà sent ardiment bon ?

-         Bin , justément , j’avâe envie d’vous faire gouti es gaouffes dé cez nous ;

-         Qheue différence o les nôtes ? à c’qué j’voué n’est qué des crêpes !

-         Nân’ni, n’en n’est pâs, dans  nos gaouffes i n’y a qué d’la farine dé blé naï , du sé et dé l’iaoue.

-         Dis don Torine, est pour vos gaouffes qui y a toute l’éffilongée d’monde là ?

-         Mée bin sûre, illé, est not’ espécialité, les gaouffes o d’la saoucisse, et ieue qui n’ont jamée gouti à nos gaouffes né c’neusse rin à not’ région

-         A vot’ région? pâs toute la Bertaègn ?

-         Ah ! Dame non ! ta qu’est d’St Pol tu voué bin qué tu n’c’neuie pâs. Dès qu’tu pâsses dé l’aout’ bôrd dé St Bérieu, invention d’en térouer. Cont’ i y en a dans tout la partie qui va dica Rennes, les gallos qua !

-         J’en avions mangé dans eune crêprie eun coup , jé n’térouis pâs l’la vra bon, j’avions traès où quate rondelles dé saoucisse au mitan d’la gaouffe, ma faïs j’trouvi çà bin sè !

-         Oh ! malhéreuse ! i n’faout pas manger d’la gaouffe et saoucisse dans eune assiette, l’la n’vaout rin, i faout qué la saoucisse s’rait rollée dans la gaouffe, pliée par la mouétié et manger l’la à pognée comm’ eun sandwich !

-         Jé goutie , j’vâes t’dire ! Beurk, même les gaouffes comme tu dis c’est pâs fameue, cez nous j’mettons d’z’oeues , et d’la farine dé blé boulangée o du lait doue.

-         Rin à vair, si t’iétâes illé qhoc temps, tu s’râes comm’ tout l’monde, tu n’pourrâes pue t’en pâsser !

-         Vantiée, né t’cafates pâs pour élla Torine, j’vâes la manger ta gaouffe !

-         Tu m’fais songer à  Fifine tiens, eun coup, o fut périée à eune khermesse du côté dé Bress, pour lou faire des « galettes saucisse », histouêre dé faire mieue qu’les z’aoutes annéyes, changer eun p’tit et faire du nouviaoue.

-         A Bress , m’est avie qué l’monde né c’neussaint pâs l’espécialité là ?

-         Né m’en caouse pâs, o commencit ses gaouffes sue l’aire dé l’école, lé monde arrivîtes, attirés par lé sentiment des gaouffes et des saoucisses qui qhésaint sue l’gréille ; Quand i vites déjà la couleur dé la gaouffe, i commencites à teurde dé la goule. Les pue qhoeurus voulites bin goûti. On vouèyait bin qué çà n’lou z’allait pâs ténant.

-         I n’dutes pâs faire grand’ affaires, pasqué les Bertons d’Bress sont comm’ ieues d’Lambal i sont dans la doutance quand c’est nouviaoue.

-         Y i’euie pourtant eun vieue marin en r’traite qu’était d’orine dé St Bérieu, qui voulit faire vaire comme ol taint famouses. I s’y r’corsit , i deuie bin en mangé eune dizaine , Fifine en craignait conscience. I fésait d’la réclame pour les gaouffes, sans auqhun succès !

-         Qhi qu’i l’en fut fait des gaouffes ?

-         Les responsabes sé les partaègites ? L’la est bin dommaège, i n’savent pâs s’qui rate ! Et j’pouons bin dire qué sue Lamba et sa région, j’tons fiêrs dé not’ espécialité. J’vâes côr té dire, qué si j’vâes dans la famille aoussi bin  sue la  Normandie qu’à St Tropez, si j’veuie lou faire plaisi, jé lou porte eun coup’ dé douzaine dé gaouffes qué j’ai fait ma même, et dé cez lé meillour chaqhutier du coin eune ou deue brasses dé saoucisse . C’est ti pâs mieue qu’eun bouqhet d’fleurs.

-         Alour  Torine, vive les « Galettes saoucisse » dé Lambal !

Pour s’y r’c’neute :

Rollée  =  roulée

Boulangée  = pétrie

lé sentiment  = l’odeur

à teurde dé la goule = à torde de la bouche

I s’y r’corsit  = il exagérait

brasses dé saoucisse  = longs bouts de saucisse

     

 

                Sans titre 1

 

Publicité
Publicité
Commentaires
P
j'adore cet histouère.
Répondre
Publicité