Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
5 mai 2012

I sont ménaègiers No 120

I sont ménaègiers

-         Ian tout comm’ Torine, lé monde là sont ménaègiêrs, et vantiée même pue !

-         Ah dame astoure i n’faout pâs attaècher ses chiens o d’la saoucisse! Tu voué bin, lé monde qué tu m’caouse, i z’en ont du ghesson

-         C’est vra jé chang’râs bin ma boursée o la leur.Et qhic qu’tu dirâes si j’té pouèyâs eun apéro dans eun verre à  bocalée comme i font ?

-         Jé t’dirâs qué t’ies eune rachote.

-         Bin l’monde là, i t’mettent eun verre à bocalée dévant l’monde, si tu n’ergardes pâs quand il est à mouétié, i t’disent : « tu m’dis ? » histouère dé n’pâs t’l’empli, et ta, pour né pâs ava l’air d’eune pocharde, tu répons vitement ;  « merci, merci bin ! » et tu t’ertrouve o la valenteur d’eun déyeu d’apéro !

-         Oh ! j’en c’neue d’aoute dé même ma, ergardes don cez Nânne, o t’pouèye eun mic, n’est qué d’la pisse-cantine, du vraï jus d’chaoussettes, et bin dans lou moque à ieux, i mettent la mouétié d’iaoue, dé poue d’ava ma au pacot. I faout grater tu sais bin.

      -     Accoutes j’avions dans l’temps près d’cez nous eune couêffe. Quand o l’avait bésoin  d’eune plote dé fi, pue tôe qué d’aller lâ qri au bourg, o fêsait 10 khilomettes à vélo pour la  pouèyer 20 sous dé moins !                               

-         Héreus’ment qu’tait pâs en vouéture, l’élige n’arait pâs té bin grôsse., lé monde que tu m’disâes toute sieute là, quand lous garçâilles taint qéniaoues, la couêffe là, lou z’aj’tait des brées longues do eune ou deues tâilles pue grande et o lou fêsait eun ourlet dé qhinze à vint centimettes, lé problême tait qué quand les brées taint dé m’zure, ol taint éqhéssées et coupées à l’endré d’l’ourlet, si bin qu’les paôves maoudits n’taint jamée bin brélés.

-         Pisqu’on n’en caouse  tu sais bin Jôson, sa couêffe à quérier mointes faïs, songes don, toues les sam’di, i fésait la qhaisse, au centime prée, i vidait son porte monnâe sue la tabe et pernait l’cahier,  si i manquait deues sous, i li fêsait la gheule dica tant qu’o trouve éyou qu’o les avait mins !

-         Et bin v’là, est du monde qu’ont bin arrivé.

-         J’arâes bin voulu vair çà cez ta  Fifine ta qu’est pâs ergardante !

-         Oh mée ma, j’l’arâes envouèye es blosses. J’arais jamée endurer l’la !

-         Est  Virgeôe, qu’avait bin bèïzé son homme qui li avait dit qu’i n’faulait pâs dépâsser tant, pour lé nouri…

-         Pasqué lu aoussi tait d’la grate ?

-         Ian , mée ielle o fut maline, o li disit : «  bin mon boudet, l’la s’ra net bin, est ta qu’ira es comissions. I print l’porte-monnâe et i fut cez l’bouchier. I d’mandit du bistek pour 2 Eros

-         I n’deuie pâs n’ava bin grôe?

-         Ah dame non! Lé morcet tait si pétit qué Virgeôe li d’mandit : «  et qhi qu’tâs aj’ter pour ta ? 

-  mée est pour nous deues !

      - Oh bin jé n’vâes pâs m’engouer otout, t’âs qu’à d’manger d’z’oeues ta ! »

-         Sacrédié o fit bin, n’est pâs eune pétite affaire qué d’téni les cordons d’la bourse.

-         Qhi qu’tu veuie ma Fifine, « i faout manger pour vive et pâs l’contraîre »

-         Torine, j’aimâes bin ma la d’vanture dé la charqhutrie du bourg d’aoute faïs éyou qu’tait marqué «  Mangeons bin, j’mourrons grâes ! »

 

Pour s’y r’c’neute :

Ménaègiêrs = économes

la valenteur d’eun déyeu = la valeur d’un dé à coudre

d’la pisse-cantine = du jus de chaussettes

                     Sans titre 1

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité