Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
4 septembre 2011

A l’église St Martin F. et T. No 52

A l’église St Martin

-         Ma p’tite Torine, jé sé don bénèze!

-         Jé sais bin pourqa, t’ias té vair l’église dé St Martin, ton bonhomme mé l’a dit !

-         Dame ian, tu sais bin comme j’aime bin les veilles roches et les vieux monuments !

-         J’m’en d’fiâs qu’ti s’râs allée, qhic q’t’en songes dé l’église ?

-         Ma pôve Torine, qu’en sé entrée, la permiêre chôse qué j’ai veuie tait qu’ol tait clêre, et comme arait dit mon p’tit gar’<< Trop biaoue !>>

-         O peut bin ête clêre, ol est toute peinturée en bllanc !

-         Bin, j’aime bin maï! Et pis o sent à bon !

-         Jé sais bin Fifine, j’y étâes l’matign à la r’minse des clés à Monseigneur, et y avait ardi d’monde !

-         Là étou, c’qui ma fait l’pûe drôle à maï, tait lé car’laège qué i y avait à bâs, jé n’mé rappelle pûe qhic était dans l’temps ?

-         Tait sûr’ment des grosses roches, élla fait bin longtemps qué j’n’y étâes pâs allée non pue, dépée l’collège dis-je maï !

-         Maï étou, tait là qu’j’avâes fait ma deuziême grande communion et pis tu sais bin j’allions à la messe là, nous les pensionnaires !

-         J’sais bin. As tu ermarqué les les biaoues vitraoues ? On arait dit qui v’nint d’être nettouèyés !

-         Pour maï, i viennent d’ête restaurés ieues aoussi ? Maï, j’ai surtout veuie, lé rétabe et l’maîte autel, lé soula rayait au travers des fameues vitraoues et donnaint direc déssues, oh ! c’tait formidb’, Eun p’tit aprée j’t’âes à r’garder St Martin qu’échirait son mantiaoue et en donnait la mouétié à un gheue, quand j’mé sé avisée qué i y avait ardi d’monde autour des fonds batismaoues, jé m’sé am’née, maï étou, et j’ai veuie, comme i l’taint net propes et surtout si bin sqhultés !

-         A c’qué j’vouèye t’as tout bin r’gardé, mée tu n’caouses pâs des voûtes ?

-         J’ai bin ermarqué qué i y en avait eune qu’tait décorée o des volutes pinturée o d’oc’ rouge , du biaoue boulot tout comm’ !

-         J’voué qué t’âs pâs perdu ta vêprée !

-         Dame nân’ni, et j’songe qué j’arais du pllaisi à faire vister St Martin à nos amins , pasqué j’en avons qu’aiment bin les belles chaouses, et l’architecture çà les c’neuie !

-         Ian ! tu lâ frâes visiter, si o n’est pâs clavée ?

-         Ca s’rait bin domaège, et c’qui s’rait bin aoussi çà s’rait qui fraint qhocs parchaès o des espliques, pasqu’on n’est pâs tous des sciençoues, et pourtant l’histouère , jé cré qué si o nous est espliquée, l’la est tout comm’ mieue !

 

Pour s’y r’c’neute

 J’m’en d’fiâs = je m’en méfiais, ici, c’est plus tôt j’y pensais

ma deuziême grande communion = autrefois, on faisait deux communions solennelles surtout dans les campagnes.

clavée  = fermée à clé

 

                              Sans titre 1

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité