Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
18 août 2011

La Moiss'-Batt'

    La Moiss- batt’                  100_2825

 

J’avions bin veuie qué l’blé d’près d’cez nous tait bon à batt’. J’nous disions même qu’il tait temps, si l’oraège tait v’nu , l’blé là arrait vécé !

Eh bin hiêr au sa, j’finnissions d’mangeu, quand j’ouites un maoudit barrouffe, un gros mastodonte o ses phares qui berlusaint dans la nétée . 

J’l’avons ouit dica deux houres à mating. Les paouves , i s’échinent sue lou bousine là !

 

100_2846

 

Tait vers les années 53/54 qué j’vites les permiêres moiss’-batt’ ; j’m'en rappelle net bin ; 

I avait eune démonstrâtion au Miroué à St M’la. 

 

Tait un vague cousin à ma mêre qui nous avait périé à v’ni vaire l’engin. I travâillait cez Corvaisier à Plancoê, il tait comis vouèyagur !

 Ella s’pâssait un dinmanche la r’ciée, et l’temps tait vra biaoue et tait comme si j’avions té à eune qhermesse. I avait dica eune marchande dé bonbons, eune buvette et d’la gallette-saoucisse. 

Et l’monde don !  surement pue qu’à la messe lé mating!

 Not’ monde n’taint pâs interressés pis qu’i z’allaint qhitter lou misérabe ferme pour qué Papa arrait té tiroue d’roches à Languédias , et j’allions aller habiter à Plélan , bin pue prée d’son boulot . 

 

Tait tout comme bin d’vâe autant d’boulot d’abattu. Mais toues n’avaint pâs la même idée : ieux qui vouèyaint bin l’avantaège d’eune si belle machine, les grôes !. Mais dans les p’tits endrés i caousaint d’la pâille qu’était coupée par lé mitan ; pour les vaches , la pâille tait précieuse. I y'en a qui sieuvites la machine dé pue prée pour ergarder la perte dé grain. I en avait qu’en trouvaint ardi, les aoutes qui disaint qu’tait comme o la mécanic à batte, i avait tourjous un p’tit d’perte. I en avait iun qu’tait vra content, i commençait à s’faire vieue, lu qui m’nait d’ferme en ferme sa mécanic, et i vouèyait pâs qhi qu’arrait peuie prende la r’lève ; 

Jé cré qui  deutes en vende ieune par la sieute, les fermes sé groupitent en qhuma CUMA.

 Astoure jé m’démande si o tous les engins là, i z’ont côr autant d’plaisi qu’avaint nos qhultivateurs dans l’temps, pasqu’est chaqhun pour sa, i n’ont pue bésoin d’personne.

Et quand est ce qui font les nicolâilles et o qhi ?

 

rwlsfttu

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité