Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
10 juin 2011

Les Rogâtions

Les rogâtions !

 

                                                

                      100_2172

 

Quand j’vouèye tous les j’nêts fleuris comme as’toure, ça m’rappelle lé temps des rogâtions.

Tchieu rappôrt qué j’vous ouais dire ? 

Et bin, y’en a iun ! Vère ! quand j’étions jiène été d’mode d’aller fleuri les calvaires dé la commune, traès joues d’sieute ! lé dinmanche tait lu d’à côté d’cez nous, qué j’fleurissions. 

J’étions bin eune dizaène à tourner sue l’cocret éyouc tait la quéroué qué j’allions décorer.

 

I avait les jiènes gens , dans l’temps même o lous bonsamis, les filles vénaint , est ielles qu’avaint l’goût pour bin faire. Les jiènes gar’s ieux,  taint bin pue lesse pour monter sue l’soc du calvaire ou sue eune échielle ; 

Nous les garçâilles, j’arrivions o nos brassées d’jénêts et d’marguérites ; Té les seules fleurs qué j’mettions pour faire élla ! 

J’y pâssions la r’ciée, tait l’occâsion d’s’amuser o l’z’aoutes. I faout dire qué jé n’lésions point sue la marchandise, . Pasqué i en avait deux aoutes , mais té l’monde du coin l’pue prée qui s’en otchiupaint ;

 

Jé cré bin qué j’faisions eune maniêre dé p’tit concours. Pasqué nos mêre qui sieuvaint la procession du mating , nous disaint au bout des traès joues, la tchieul’  qu’était la’pue belle !

 

Pis qué j’caouse dé çà , vous sez ti pour tchic qué l’monde allaint d’même à la messe du mating les lundi, mardi et merqédi ?

 

J’vâes vous dire qué jé né jamais seuie. La seule chaouse qué j’sé et côr bin pue tard qué les années là. Tait du temps qué j’tâes au collège à Lamballe. Les mating là, i z’avaint aussi la procession dé si bounne houre qué j’étions côr endormis quand j’ouèyons les longues litanies du recteûr et du monde qui sieuvaint.

 

Tous les saints taint implorés, 

 

I avait bin eune raison pour élla. Tait pour démander au bon dieu dé donner du bon temps pour les mouéssons et d’protaèger lé bétiâes des maladies. I z’allaint même béni la terre, les clos et même les outils.

 

Si d’aoutes fâs, la date tait tourjous la même, les traès joues avant l’ascension, astoure les évêques peuvent les faire n’importe quand, et j’pourrions bin prier pour les maladies des bêtes , comme ielle dé la  vache folle, dé la grippe aviaîre etc.. ;

 

Bin v’la il a fallu en faire dé la r’cherche, mé v’là bin moins bête at’ sa !!!

C22bourbriac

 

J'ai essayé d'trouver eune quéroué qui r'semblait un p'tit à la nôt', jé cré qu'est c'ti là qu'est l'mieux.

Si v'aimez bin les biaoues sites en v'là iun qu'est vra biaoue et qui pourrait donner envie d'visiter quand on aime les veilles roches!

http://images.google.fr/imgres?imgurl=http://gesvres.free.fr/bretagne_2/C22bourbriac.jpg&imgrefurl=http://gesvres.free.fr/bretagne_2/bretagne_2.htm&usg=__UEMiS5w6zj-auahj433aBg3iOHU=&h=700&w=520&sz=146&hl=fr&start=98&tbnid=ZgXQD0nlKL7WUM:&tbnh=140&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dcroix%2Bcalvaires%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dfr%26sa%3DN%26start%3D80

 

 

9l11qvrd

Publicité
Publicité
Commentaires
C
Mécréante que j'se, j'lé avé oubliées ces rogâtions !<br /> Que de souvenirs cela évoque pour moi tous ces textes !<br /> <br /> Le plus beau remerciement est le passage en retour sur nos blogs, même si les contes et histoires en gallo sont particulièrement agréables.<br /> Bon week-end
Répondre
F
D'abôrd, merci bin d'ête passé sue mon blog! Comme promis, v'allez erceva en pièce jointe lé conte qué j'ai ecrit et qué j'vâes lire at'sa.<br /> <br /> Lé cocret? nenni, dame n'est pâes mon daï qu'a erusser; j'vâes vous espliquer, dans l'temps i avait des espâces inutilisés éyouc l'herbes poussait toute soule , était souvent à la quérouèsée des ch'mings. Autour dé la quéroué qué j'allions fleuri était la quérouèsée dé la route et d'un ch'ming creux, l'espace té vra grand , c'était à la commune , comme j'avions un tout p'tit endré , j'avions l'dré ( les aoutes aoussi vantiée) dé mette nos vaches à pâturer d'sus.mais i fallait les t'ni par la nôche!<br /> <br /> <br /> <br /> ella , s^pâssait à St M'la 22 ( St Méloir des bois)<br /> <br /> <br /> <br /> A vous r'lire FDBN
Répondre
P
V'la qhi qe je lis mai dan votr passey de venderdi :<br /> <br /> J’étions bin eune dizaène à tourner sue l’cocret éyouc tait la quéroué qué j’allions décorer.<br /> <br /> Garne ! Qhi q'ét donq le cocret ? Ét un leu de par cez vous ? A meins q'ela seraet votr dai q'araent erusser sus le cllavier ?<br /> <br /> Boune fin de semaene.
Répondre
F
Vère , ma aoussi, j'ai veuille la fête dieu, j'ai même déjà préparé ma perchaène entrée pour le moment d'la fête là!<br /> Pasqué , jé n'sé pas si t'ias ermarqué , j'sieue l'calendrier!<br /> <br /> Dans vot'pouèye n vous n'fleurissiez pâs vos quéroués pour les rogâtions?<br /> <br /> j't'enverrais ma p'tite histouère qué j'ai prominse à ceuse qui m'arraint mins un commentaire, jé f'rais l'la Lundi, quand l'o z'arrais sortie eune fâs!<br /> <br /> Nos frêres disaint ieux: ora pro nobis,un p'tit bout d'saoucisse; chatchun ses perriêres! pas tourjou bin fines!<br /> A pue tard FDBN
Répondre
T
Dam ver (ian), j'ai ben oui tou'lla, dans les années 60 pour mà . J'étais cor pue près du recteu<br /> quand y disait la messe.Comme enfant de tch'eur j'etons mà et mon frèr à marmonneu autour de lu <br /> tchiocs fàs à la messe de 7h .On ne compernait pas grand'chose , on sonnait la clochette .Les fieurs que j'ai veues , était surtout pour la "fete-Dieu"<br /> Et là y'avait eun procession dans tout le bourg sur<br /> un vra tapis de genets, de "berlus" (cotias) .<br /> Ora pro nobis ( prieu pour nous pauv' pècheur...)<br /> A la perchenn
Répondre
Publicité