Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
25 mai 2011

Les rél'vâilles !

Eun grand bonjour à toues

Eune tchission qué jé m'étâes jamée posée et qu'j'ai leue dans l'courrier indépendant d'Loudia à la rubrique

" Assis'té!", est comment qu'faisaint nos grands mêres pour enfanter quand i couchaint dans lou lé clos?

Eh! Bin Vonette, ielle o nous a tout espliqué.

La mêre matronne qué les z'hoummes allaint cri o la vouèture à ch'va, arrivait , d'mandait eune bouteille dé "champ" ( là jé cré qu'o s'trompe , cez nous arré té pue tôt eune bouteille dé goutte!)pas qué élla enl'vait un p'tit les douleûrs, vu qué n'y'avé pas d'anesthésiant!

O faisait eun lé d'pâille dans l'mitan d'la place ( bonjour l'hygiêne!) i faout dire aussi tout comme, qué pour commencé les quéniaoues élla té vra bin , mais pour les sorti n'té pâs d'amain!

Pourqua qué j'caouse d'élla? eh bin! l'aoute sa qué j'futes au thiâte, aprée la séance André l'Co, nous fit d'viser do lu , et eune pièce portait sue l'sujet.

En n'en r'songeant , y en avait des modes!

Vous sez ti bin qu'daoutes faïs les couêffes qu'avaint accouché taint dév'nues "impures" et pour s'ermette dans les grâces du bon dieu , i fallait aller s'faire emmesser, été les rél'vâilles. La couèffe allait en qhute souvent o eune aoute couèffe à l'église et là o qhocs pétites bénédictions o r'trouvait sa pur'té.

Maryvonne, qu'avait sa mêre boulangiêre à Hénon dans l'temps s'rappelle net bin qui faisaint l'joue là , pour ielle qui té dans l'câs là , eune grosse brioche qué la jiène mêre partageait o l'monde qu'o vouèyait aprée, pisqu'o aller bouère des mics dans les café du bourg

Jé m'rappelle vra bin lé rél'vâilles dé ma mêre à ma derniêre soeur, mais j'né jamais oui dire qu'i avait au gâtaoue pour l'occâsion.

J'apprites aoussi un nouviaoue mot (est i pâs vraï qu'eune langue dé s'enrichi) est l'mot " enfantiêre"

Tchic i sait c'qué est? Jé sé sûre qué l'mot là n'éxistait pâs d'aoutes faïs , mais jé l'trouve ardi bin trouvé!

J'vous lâisse ringer , j'en r'caous'rons vantiée!

Images trouvées sur le net

Fleur_De_Bl__Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
M
Vra ben haïtant vot' parchet su lé rel'vailles.<br /> A vot qhéssion raport au mot "enfantiêre", cé-ti cete-la qu'on nome matronouére ?<br /> Siqenon, je ne se point. J'ae biaw cerchë mé je n'terouë ren d'aotr.<br /> Pouv'ous donë la reponse ? Merci tout pllein.<br /> A bétot.
Répondre
Publicité