Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
10 janvier 2011

Nos hivers à Plôret


 

                                   Nos hivers à Ploret _ 


A c’t’heure on est tous bin au chaud dès qu’y fait un p’tit fré ! Quand j’étâs toute pétite ,on habitait dans eune seule pièce , et pour nous chaouffer on n’avait qu’eune ch’minée , qu’était si grande qu’on arait pu tiére un pouère entier dédans : y’avait tourjous du feu d’dans,mais y’avait aussi tourjous la porte qu’était ouverte sinon on’tait enfumés comme des andouilles si bin qu’on’tait comme déhôs.


Jé m’rappèle on avait des cottes en gros lainèïges qu’étaient lourdes par la d’sus un gros pull et un sârot on’tait sérrés la d’dans, y’avait pas de brées longues dans l’temps là même pas pour les gâr's. On avait des chaousses qui montaint au d’sus du génoué , y t’naient par eune jertiêre pour la pue part , nous on avait en pues , (maman vra astucieuse, nous fabriquait) un p’tit corset en touèle y r’semblait un p’tit es combinés d'a c’t’heure, o cousait des jertelles comme ça nos chaousses ténaint bin mieux et on n ‘avait pâs d’rollons à nos ch’villes ; à nos pieds nos  sabiaoues  de bouée, les pues riches avaient des galoches (chaussures montantes en qhuir o des s’melles en bouée qui s’laçaient sue l’déssues) mais pâs nous, maman nous faisait des chaoussons en feute, tâïllés dans des vieux chapiaoues, quand y faisait bin fré o mettait, dans nos sabiaoues, eune toute pétite couche de foin qu’o  préparait en pernant grand soin, au coin du feu . C’était bin pues chaud à nos pieds ; pour qu’y n’s’usent pâs trop vite, papa nous les ferrait dô des mâilloches , pour qu’i s’usent pâs trop vite, cé qui nous faisait saboter et on nous les liait dô un liant d’fer par déssues , c’qui nous faisait nous écorcher toutes les ch’villes.

Quand on voulait aller déhôes fallait mettre un paletot et un bonnet j’en avâs un ma qu’était biaoue, il l’tait rose maman m’l’avait brodé (tricoté) et cousu de telle sorte qu’eune fâs assemblé et mis sue ma tête, jé r’semblâs à un p’tit chat d’ailleurs y m’applaint « oreilles de chat », pour çà et aoussi pour la p’titesse de mes oreilles qui n’avaient pâs dé r’bords


Don, l’hiver,on n’tait aussi bin déhôes qué d’dans ! pour être pues tranqhile maman nous faisait lâ sieude partout  y’ouc qu’ol avait bésoin pour son travâil : on lâ sieuvait dans les soues , on lâ sieuvait dans l’étabe partout…….


Jé m’rappelle d’un hiver, y guerrouait à pierre fende, papa avait fendu du bouée dans l’aire auprès des soues, y’avait l’jus des pourciaux qui rus’lait sue l’pâssèige qu’avait guerroué dur, pour nous rechauffer on s’mit (les pétits) à emporter des couapiaoues sous l’haugeart près d’la maison, mais comme y fallait passer sue l’jus et qué mes sabiaoues étaient à l'érâs j’érussis un sacré coup et braû v’la viaue ! Est qué jé m’fis mâ !  j’saignâs dans l’drêre dé la tête j ‘ai d’âilleurs z’euie longtemps comme des p’tites bosses à l’endré yiouc qu’j’avâs cheuille


Pâs la pouène dé dire qu’on avait tourjous lé nez morvoue malgré qu’maman nous mouchait assez souvent, qu’on avait souvent l’onglée ce qui nous rendait grichus  et les jôes toutes violettes qui nous donnaient bonne mine.


Quand maman allait tirer les vaches , c’était c’qui y’avait d’mieux là y faisait bon ,c’était un bon moéyen pour sé réchauffer et on n’disait pâs dans l’temps là qu’çà puait !!(on était impregnés des odeurs de l’étable)

Pâs étonnant qu’eune fâs qué les garçâilles étaint cueuïchés les femmes du villaège allaint toutes broder dans l’étabe !………..

                                 enfants_c

A eune aoute fas     Fleur de ble noir

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité