Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
28 septembre 2010

Lé qart d’heûr Charentais

Lé qart d’heûr Charentais d’après le conteur Goule Bénèze

( en vacances dans les Charentes, j’ai z’euie l’occâsion d’lire un conte dé Goule Bénèze, un contoue du pouèye écrit sue un journa en charentais. Jé lé eun p’tit mins en gallo, j’ai point z’euie bésoin dé ringer ténant, vu qué l’charentais ersembèle ardi au gallo !)

Eun joue qui y’avait ardiment d’places pour les vouèyageoues dans l’paradis, St Pierre ouvri eun p’tit pue grand l’husset, i l’ôtit la targette et dizit à son vâlet : << jé trouve qui n’y a pâs grand monde par illé ; bintôt i n’ress’ra pue personne, jé n’sais pâs tout c’qui berdassent à bâs ! Dépée l’dernier chang’ment d’gouvernément, on n’a pâs ghêr qui montent par cez nous, pour eun p’tit, jé sérions au chômaège, j’allons ête dans l’oblige dé faire eune brâd’rie.

On n’manque tout comm’ pâs péïzants dans toute la France, et du biaoue monde, qui n’démandent pâs mieue qué d’véni s’erpôser cez nous !

Allez, allez, envouèyez m’en plein eun wagon >>.

Et aoussitôe, i n’n’arrivi d’partout : Y avait eun auvergnat o son fromaège, eun limousin o ses châtôgnes, eun berton o son biniou, eun gar’ du Berry o son ouéille. I y avait étou , eun normand o ses poumes, eun gar’ du pouétou o son chabichou, eun vendéen o son beü, eun périgord o ses truffes, eun gar’ d’Agen o ses preunes meullées, eun gascon qui battait d’la goule, eun gar’ du médi qui puait l’âil à plein nez !…Dica eun étranger : eun Parisien…mée lu n’avait rin !

Bref ! quand i futent teurtoues alignés d’vant la porte, St Pierre dit :<>

Et l ‘vâlet li répondit :

-         Nân’ni, i l’en manque ieun !

-         Qhi qu’est don, qu’erprit St Pierre( qu’est ma faïs pâs d’bonne humeûr) lé qheu gar’ qui fait attend’les z’aoutes ? Dé d’you qu’il est, qheule ouvraège qui peut bin ava à faire ? ou bin qui l’arait attendu l’dernier moment pour aller cez l’percepteûr pouèyer ses impôsitions ? I frait bin d’s’ermuer, est qu’illé jé n’marchons pâs à la vouèille houre…et du caractère qué jé m’c’neuie, est qué jé l’foutrâs au pourgatouère maï ! Ella n’s’rait pâs long ! Les âs tu bin compté comm’ i faout ?>>

L’vâlet erfaisit son compte ! pour né pâs s’tromper, i les pernit moussiaoues par moussiaoue, i r’commencit en commençant par la qoue et quand i l’euie fini, i déclarit côr :<< i n’en manqu’ieun>>

Tout d’eun coup, i l’arrivit eune couêffe qu’accourait , qu’accourait ! ol tait belle ! pouillée comme eune couêffe qu’allait au paradis ! Ol tait empléye à la posse.

-         << Not’ maîte, qu’o li dizit , lé vouéyaègeoue qué j’attendons, vint d’ap’ler sue l’huchoué, i dit qui vient à pied, i mettra eun p’tit peue d’temps, mée i s’ra arrivé à l’houre pour lé déjeun !

-         Oh ! bin ! qu’répondit St Pierre, j’né pâs bésoin dé m’cafater pour savair dé d’you qui vient, qheu gar’ qu’est pâs pressé… j’parie ma tête à couper qu’est côr eun charentais ! Donne ma don ma longue vue qué jé l’vouèye !>>

I l’ôtit l’tapon du cié, mettit son zieu au creüe d’la bonde…I vouèyit qheü gar’ qu’était assis à qhu plat ent’ deues nuêges, entrain d’manger eune goulée !

-         << té presse pâs , mon amin, qui li dizit , veux tu parier qué si j’descends, j’té fout mon pied au qhu, pour t’apprend’ à t’ermuer ? Faura ti aller qri eun palan astoure pour vous faire monter au paradis ? Bande dé traène pouche ! race du diâb’ qué v’êtes toues ! Mée comm’ vous n’chang’rez jamée !…>>

Et, comm’ l’aoute tait eun champanais du côté dé Ségonzac, i li répondit :<< jamée ! jamée ! jamée !

-         Heu ! t’as d’la chance ,qué li dizit St Pierre, d’ête dé ton endré, et d’ava ta taoupette dé cogna dans les pouchettes dé ton juilet…aoutrément j’té foutrâs en enfer, pour té faire chaoufer l’drêre o du grôe bouée !>> Et i huchit à la qhuisiniêre :<< Marie !, mettez l’pot d’mougettes ! j’attendons eun bonhoume dé conséquence, s’il est en r’tard, n’est pâs d’sa faoute,n’est pâs dans ses maniêres ! Ané, l’paradis va manger à la vouèille houre !

(En Charentes , il est de bon ton d’arriver tourjou en r’tard, d’éyou l’histouêre ci !)

D’après Goule Benèze

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité