Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
19 avril 2010

Les Personnaèges haout en couleûrs dé St M’la !

Les Personnaèges haout en couleûrs dé St M’la !

A St M’la comme ayoue, i y a du monde qu’ont marqué not’ jiénesse !

Lé monde qué j’vâes conté illé, taint tous du brave monde, et dans ma tête j’n’ai jamée ouit dire qui z’avaint fait du ma, i z’avaint d’l’humour, qhoc faïs eun p’tit d’diot’rie vantiée, ou est maï qu’a enrégistrer d’même dans ma tête !

D’abôrd, i y avait Mathurin du «  Gros Chêne  », lu jé l’voué côr dans sa chérette o les ghides à la main. Jé l’bonjourions comme tout l’monde ( dans l’temps là, les garçäilles disaint bonjour à toues ceusses qui qérouésaint), tourjous i répondait es filles :<< Ah ! Bonjour Joséphine !>>, j’avions biaoue li dire qué n’tait pâs Joséphine qu’on s’aplait, i n’voulait rin sava !

J’avions téroué eune parade, j’li chantions :

<<Mathurin, coue d’lapin

qu’a coupé la qheue à son chien !>>

V’allez m’dire qué j’avions d’z’idées, mée était d’même !

I avait aoussi, Rémi, qu’habitait dans l’bourg, lé grand pêre à des écoliers d’not’ âge, eun brav’ homme tout comme. Lu i nous disait quand on l’térouait :

<< Timi, Timo, Marie, Henri, Bobi, timi, ti m’lèche !>>

Qhic qu’vous songez d’élla ? Maï jé trouve qu’était eun exercice dé diction !

Au haout Besnard, i y avait Frédéric, jé n’li voué pue la tête, j’avâes té cez lu eune faïs ou deues. La chaouse qué jé m’rappelle est sa qhuvette dans sa p’tite fénête, son blaireau et son coupe chou ! Pourqua ? J’en sais rin du tout. J’li chantions :

<< Frédéric , Tic tic, dans sa p’tite boutique !

  Marchand d’allumette dans sa p’tite bérouette !

V’la qu’est vra bin !

Mée lé coup’ qué j’ai l’mieue c’neue est Francine et Diémile !

Jétions véïsins et not monde et ieux s’rendaint des services. Etait sûr’ment les pues folkloriques  dé St M’la !

I futent dans les permiêrs à ava eune chérette à moteur : eune éronde !

Quand i partaint en dévarinade et qui z’arrivaint à eun carr’four ou si fallait faire eune manoeuve, Francine descendait d’vouéture et faisait la circulâtion, çà n’tait pâs bin difficile vu qui n’y avait qu’eun coup’ dé vouétures dans l’temps là !

I z’avaint aoussi , vu qui z’avaint qhoc ghésons, eun biaoue ménaège et d’belles armouêres à glace et o disait au monde o qhic qu’o caosait :

<< Mes belles armouêres à glaces , o claironne !!>>

O n’tait pâs bin épaîsse , et quand o caosait d’nourri, o disait :

<<Diémile mange la viande et ma , j’suce les ôes !>>

A ma, qu’ervénait cez nous d’Plélan , lé car nous pôsait là, si o m’vouèyait o v’nait m’attende à sa bârriêre et à châque faïs j’avâes l’dré à :

<< T’as don bin amendé !>> ( merci pour lé p’tit pouère!!)

C’est ti pâs amusant d’ervéni d’même dans ses souv’nances ! Jé voudrâes dire merci bin à Marie Thérèse qui m’en a r’mins qhocs z’eun dans la tête !

VOITURE ANCIENNE...TALBOT .ARONDE

Bonne sérée     Fleur de Blé Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
A
L'a fésé eun moment, quen'avaï pas ergardé vot blog, l'a pas chômé la annick, lé tou biau ave' le chantou, la photo et l' tout. <br /> J'sé com les gersillons, mev'là qui commence just' à r'chanter sü mon blog, astour que le printaoen érvenu, me v'là com' les caillebottes je r'viens avec' le souleil! Cor qui groe en s'levant avec les poules.<br /> <br /> A biétôt don!
Répondre
Publicité