Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
3 février 2010

Eun biaoue cado d'noce

Mon biaoue cado d’noce !

Quand des jiènes sé marissent, est d’mode dé lou faire un cado d’noce espâs,

Jé n’n’eue ieun, ma qui n’tait pâs des pue biaoue vantiée, mais qui n’fut bin utile !

Jé vous au caousé , jusse avant Noué, dé Marie Louise, not vouèsine qui nous avait qhé eune andouille en ghise dé réveillon. La couêffe là  fut bin avisée pour nos noces : o nous fit eun cado qué personne n’y aré songé, j’cré bin !

Ielle, o fit l’point sue c’qué j’ariaint z’eue bésoin et qu’arait té indispensab’. Ol avait ouit dire qué éyouc qu’j’allions i fallait monter eun escalier d’plusieûrs marches, o ringit dü

et o songit : siot hyglénique !siot_hygienique

Lé iaoue, i fallait lâ cri à eune bonne centaène dé mètes,

o songit : Brö         broc

I fallait bin , si j’avions l’iaoue à monter tait , pour faire la qhusine bin sûr , mée aoussi pour sé laver,

o songit : serviette dé touèlette et main d’touélette !

Qhi qui peut s’vanter ané d’ava r’ceue, en cado d’noce : eun brö, eun siot hygiénique et déca s’essuer après s’ête lavé ?

Né rigolez pâs, lé siot , nous servit pue qué l’resse, j’avions 16 marches à monter et à descende binsûr, mais pour aller gâter nos  iaoues i fallait pâsser par lé courti à la tante et ervéni drêre cez nous, est là qu’tait la p’tite cabane qué j’appélions pompeus’ment lé cabinet.

Caousons eun p’tit du cabinet ! Il’tait net bin, bin prope, j’nous assions sue eune planche dé bouée ( tait mon biaoue pêre qu’avait deue l’faire), çà chéyait dans eune espèce dé grand qhuvet, qu’les hommes allaint vider dans la râe quand j’courti tait en bêch’rie, sinon i creusaint eun trou et r’couvraint l’la o d’la terre , et v’la d’l’angrais !

Pour s’essuer, l’journa ach’ter eune faïs la s’maène, tait découpé en morciaoues et accroché au crochet fait o du grös fi d’fer. Des faïs si la tante avait r’ceuie lé pél’rin, ol l’portait tout entier, çà donnait es aoutes l’occasion d’lire « Rip kirbi » !

Et l’brö ? , i m’fut d’eune grande utilité, pour aller cri dé l’iaoue , j’ai bin dit qui fallait aller dé l’aoute côté du bourg à eune bonne centaène dé mètes . Si j’avâe l’temps, jé pernâe deues siots , les remplissâe , et j’les apportâe dicau pied d’l’escalier, j’les montâe un et un. Quand j’promis mon permier quéniaoue, jé fut bénèze o mon brö, i faisait 5 lites, forcénément , il tait moins lourd, i y avait jusse à aller en cri pue souvent.

Jé m’servis du brö dica tant qué j’ariaint z’euie l’iaoue dans l’hôté, dica la naissance dé mon traèsième quéniaoue. Durant 5 ans , j’portis mon iaoue , comme les aoutes couêffes à bout d’bras, j’n’avions même pâs d’diâb’ ! Pâs bésoin d’dire qué l’iaoue au robinet, çà changit tout !

Les serviettes et les mains d’touélette, nous allites net bin étou, mais jé n’avions à nous et j’nous ariaint bin pâssé d’ielles .

Songez bin astoure, quand v’irez es noces, vous f’rez comme tout l’monde, un p’tit chèque à mette dans eune corbeille. Mée Marie Louise ielle, ol avait vantiée mins bin pue chêr dans son cado à proportion d'astoure !

Jé pour ielle eune éternelle réconnaissance !

   

                                          Fleur de blé Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité