Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
13 mai 2009

Lucia, la mêre à Bernard!

                                             bonjou14                

                                                

                                                 Lucia, la mêre à Bernard !

L’aoute jou jé m’sé longtemps amusée à caouser d’Bernard, et bin ané est d’sa mêre que j’vâes vous caouser.

V’allez dire qué j’lous ai gardé un chien d’ma chienne, mais élla n’est pâs vraï, est tout bonn’ment qu’tait eune famille net espéciale.

Lucia, tait eune vraïe maline, mais un p’tit vicieuse sue les bôrds.

Songez don, quand ol avait baraté, ol envouèyait son bonhomme au marché d’Dinan en vélo, c’qui faisait au pôve homme eune vingtaène dé tchilomettes,( 40 AR) . ella d’vait drôl’ment rapporter d’coure si lin. Pasqu’au bourg o pouait vra bin vende son beurre au coqu’tier. Ian, mais i y’avait eune bonne raison à ça.
Un Jeudi, joue du Marché , ol envouèyit José, comme d’habitude porter sa moche dé beurre. Quand i l’arrivit à la marchande, i vit qué toutes les moches taint coupées par lé mitan. I n’s’en tracassit pâs pue qu’élla.

La marchande li dit : Mônsieur , j’vâes m’permette dé faire comme es z’aoutes, j’vâes couper vote moche en deues !

I n’vouèyait pâs pourqua, et surtout i n’sé doutait pâs dé c’qui li pendait au nez !

Au moment qu’ol enfoncit son coutiaoue dans l’beurre, ça grincit un bon coup et l’coutiaoue fut net arrêter. Dévinez don c’qui i avait d’dans ? j’vâes vous l’dire pasqué j’sé sûre que vous n’i arez jamée songé. Eh ! Bin la bougrêsse ol avait mint au mitan d’la moche eune grosse roche. Lé pôvr’homme fut incendié d’bêtisses et fut périer dé n’jamée ervéni.

Jé cré qu’aprée té à Plancoé qui deuie aller. I n’pouait rin dire est pâs lu qui portait les brées !

Ol avait en pue d’Bernard, deues belles jiènes filles, vra cotchiètes, et mignones ma fâs ! Mais o z’avaint la goule bin faite, pasqué quand les gallants  v’naint pour les em’ner au bal, o d’vaint d’mander quand ol taint à s’habiller et qu’les gar’s taint à l’z’attende :

<<Tchieule robe qué j’mets at’sa ?>>

Invariab’ment la mêre répondait :<< Bin, tu sais bin qu’est côr la bleue qui t’va l’mieux ! Mets là don at’sa !>>

Les pôves filles,  i n’avaint qu’ieune. Est pour élla qué personne n’a veuie l’z’aoutes.

Lucia tait vra astucieuse ! Ol avait comme lé monde dans l’temps blanchit à la chaux les murs dé l’hôté ; O trouvait qué ça faisait fade, ol euie eune idée « royale », o fit fonde dans un p’tit d’iaoue eune boule dé bleu, et o trempit lé bout d’ses daïs dédans et o fit comme si l’la té un tampon, c’qui faisait ma fâïs eune décorâtion . C’té net bin, mais l’la nous faisait songer à des pattes dé chats, les traès daïs qu’ol avait posé sue l’mur faisaint comme si élla avait té les coussins sous l’pied d’un chat.

Est pour élla qué quand j’tions mârri o Bernard, j’li disions d’même :<< Lucia ! patte chat ! qu’a coupé la tchieue à son chat !>>

Jé m’démande côr lé rappôrt o la tchieue du chat, mais était un p’tit réfrain qu’j’avions plaisi à li chanter, pasqué lu, i nous nous embêtait pâs mal aoussi !

bonn_journ  Fleur de Blé Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité