Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
23 décembre 2013

I z’ont volé les bébiaoues du Pêre Noué No 208

Bin l'bonsaïr les amins.

At'sa jé sé bénêze dé pertaèger o vous mon conte dé Noué 2013. I l'tai sue l'dernier " Penthiève" dé c't'annéye. Jé sé vra contente d'ava écrit pour l'hebdo durant quat' annéyes d'sieute. Eun journa qu'a tourjou respecté mon travâilh, qui n'a jamée rogner eun d'mes texes. Combin d'temps qué ça dur'ra côr ? c'est à vair?

Lou site: http://www.lepenthievre.fr/

A voir en fin de texte la parution du conte telle que les abonnés ont pu le découvrir

Conte dé Noué 2013

 

I z’ont volé les bébiaoues du  Pêre Noué

 

J’tons lé joue d’avant Noué. P’tit Pierre et Marinette , sont bénézes à faire lou sapign comm’ toues l’z’ans o moman. I n’tiennent pâs en pllace et les jeues commencent à dév’ni gâre.

-         Arrêtez toute sieute, on dirait qu’vez un grain sé dans l’qhu ! Et pée , j’ai côr moyen dé dire au pêre Noué dé n’pâs pâsser !

-         Tu n’vâs pâs faire élla tout comm’, jé sérions mâris !

Cré bond’la ! l’la les fésait tout  comm’ ringer ! pâs d’cadôes ! ça s’rait bin la permiêre faïs ! I z’ariaint bonne mine vis à vis des amins.

Ieux qui songint déïja a toute l’éfilongée qui z’avaint fait sue la lette envouéyée jé n’sais pâs trop éyou en Finlande.

-         jé n’n’avons vantiée trop d’mandé qu’disait Marinette, jé n’tons pâs bin résonab’, mée j’voudrâs quand même bin ma tablette,  Vovone et Josette vont ava la lour, jé s’râs bin pétouse ma !

-         Maï étou , j’ai promins à Jaquot dé li prêter mon nouviaoue jeu !

-         Et maï , j’ai dit à Josette qué jé la z’arâes maqhillée , pourvu qué j’arâes ma trousse !

-         Garçâilles, né comptez don pâs les z’oeues dans l’qhu d’la poule ! V’aqrez c’qui y ara !

Les pétits sont eun p’tit tranqhilisés, i z’ont té s’décrasser à fond, pouiller lou z’habits du dinmanche , Pierrot à min lé nouviaoue bonnet rouge comme lu au pêre noué, qué sa mêre li a brodé jusse pour les vacances ci. Marinette ielle à pouiller son mantiaoue à capuche et entourlier son cache-nez d’laène autour dé son queuie. La mêre ielle à prins sa doudoune naïre,  son chapet et ses gants. Les v’la partis à la veillée dé Noué.

 

Qhic qui s’pâsse don ? Les garçâilles qui sont d’l’avant bréyent, lou monde gestiqhules, ça huche ! ça caouse ardi !

 Eune festécâille ! Ça coure comme eune traènée d’poud’ :

On a volé lé pêre Noué ! Pue d’bébiaoues ! pue d’chocolâts

En quériant Jeannot huchit :

      -     Jé savâes qué i yarait z’euie qhoc chaouse ! j’tons punis !

-         Allez pétits, personne n’est puni ! rentrons dans l’église, lé pêre Noué va bin sé ch’fit d’l’affaire là, fésont li confiance !

Et Monsieur l’recteûr commencit la cérémoniye qui s’passit o eun p’tit d’tracass’rie

 

Lé pêre Noué lu, tait bin mâri, « invention d’ertourné dicau pôle nord ! »,  mée i n’ringit pâs bin longtemps et fut vit’ment démander à ses amins les Korrigans pour li aèder, ieues qui sont si avisés et vifs.

-         Ringeons eun p’tit, qué dit lé pue malign, j’allons nous partaèger : ta, tu vas vair au Super cé qui resse. Ta tu vâs vair chez les marchants d’bonbons…

-         Et pourqua pâs cez l’pêre Léouis lé ménuisier du bourg, i l’a vantiée des belles pétites cales, qui pouraint bin faire l’affaire ?

I partites , chaqhun d’lou bôrd. Pue auqheune tablette ! pue d’huppoues d’pouchette, nos korrigans commencint à ava eune doutance, quand lé pue pétit dit d’même,

« si i yavait  des jeux  dé dames ou d’pétits ch’faux, j’en prendérions bin qhocs ieuns nân’ni ?

-         les pétits s’ront bin déplaisants, mée est mieue qu’rin !

-         Ergardes tourjous j’allons vair !

I printes toues les jeux dé souatié, toutes les p’tites  poupettes qué personne né voulait.

Lu qu’avait té cez Léouis chéyit bin, i l’avait justénément, fait des découpes dé contré-plaqué lé jou là. Lé korrigan s’mint à les frotter o du papier d’verre , i lou foutit eun coup d’vaton dé pinturlure dé toutes les couleûrs, les mins dans eun biaoue pouchot en plastic rouge et o eun biaoue ruban doré, fit eun noue, v’la qui f’ra bin l’affaire dé qhocs pétits !…

 

En s’en r’vénant les pétits bouillaint, pourtant en déclavant la porte des hôtés, toues avaint qhocs chaouses au pied du sapign. Tait eun mirac !

 

Quand i z’ouvrîtes lous cadoes , i fûtes eun p’tit déplaèsant, mais quand i vutes c’qu’était ma faïs, i s’en contentites. I n’avaint jamée z’euie les cadoes là, pasqué dès toues pétits, i z’avaint exigé des joujous électric . I découvraint les joujous dé souatié.

Tout l’monde sait bin qué est cez les moins aèsés qué n’n’ya les moins biaoues cadôes, Marinette, euie la poupette en pillôes ! P’tit Pierre lu, ouvrir son pouchot rouge o l’noue doré et vit les cales dé toutes les couleurs : « Qhi qui l’aré bin fait o l’la ? » Son pêre apperchit , et o lu, commenci a les mette les z’eunes sue l’z’aoutes en câré , jusqu'à tant qué P’tit Pierre tapit dans ses daïs, i r’c’neussit eune hôté !

Tout sieute i voulit faire eun châtet qui chéyit eune faîs presqué fini. Lé garçailh ergardit son popa et toues deues s’mintent à rire comm’ des diots ; ça fut eun moment magic, les deues là partaègint qhoc chaouse dé râle ané : i l’tint dév’nu complice !

208 bisDessin Noel 2013

Pour s’y r’c’neute :

Les jeues vont dév’ni gâre : les jeues vont mal tourner.

Eune festécâille  = une catastrophe

eun coup d’vaton = un coup de pinceau

les pétits bouillaint = les petits boudaient

l’noue le noeud

 

 

Article penthièvre Noel 2013

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité