Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
2 février 2012

Lé mêle potet No 100

 Lé mêle potet

 

-         Oh sacrédié Torine , v’là qui l’est bintôt médi, et rin sue l’feu à qhiêr.

-         Ni ma non pue pa ! jé n’tons pâs tourjou à tabe à médi.

-         I nous faurait eun qhuizinier comme Jôson tiens, jé l’ouèyâes toute sieute dans les castroles, et d’mander à sa couêffe si o l’avait mins du sé dans la soupe !

-         Lé maoudit Jôson là, qheu mêle potet ! i faout tourjou qu’i l’arait l’nez fouré partout, la paôve Jânne o dé n’n’ava par déssue la tête o lu : << ergardes don la marmite est à côté du feu.. çà boué trop vite… t’âs pâs côr mins tes patates à qhiêre à qheule houre que j’allons manger don ?…>>

-         Jé cré qué j’l’envouérâes es blosses , pâs ta ?

-         Sia bin sûr, çà lâ z’arange vantiée bin aoussi la Jânne !

-         Vantiée ! mée Jôson a tourjour té d’même, dépée tout pétit, tu n’té rappelles pâs à jé n’sais pue qheue communion éyouc qu’sa mêre tait la qhuiniziêre , i fut ti pâs soulver l’couvêre dé la mamite pour vâe comment qu’tait la saouce madêre. I print tout comm’ eune qhulié et s’mint à gouti la saouce : << D’la saouce çà ? n’est qu’dé l’iaoue !>>. Sa mêre l’espédiit es l’envouéyit vâe déhoes si o y était ; I pâssit d’vant la mêre Nâne- Marie qu’tait périée pour échaouder : <<Ergardes ma don lé p’tit nez sentign là ! va- t’en don vair si les poules ont l’oeu !>> Et o li détourni eun coup d’bouchon d’éqhuelle sue l’nez, çà li fit du bien !

-         I deuie en r’tinde lé coup là ?

-         J’songe bin, nânni,  n’tait qu’eun  p’tit qhu soutin, i fésait c’qui voulait.

-         J’voudrâes bin ava eun mêle- potet ma, çà m’arang’rait bin qhocs faïs quand l’fricot né m’haète pâs pue qu’élla !

-         Accoutes jé n’vâes pâs d’té dire qué mon bonhomme né qhuizine pâs ma, pasqu’est eun vra bon qhuizinier et pisqu’i l’aime bin faire la potote et les gâtiaoues, jé n’voudrâes sourtout pâs li prende sa pllace, i fait tout çà net bin . Et pis si fait des gâtioaues , i les mange bin aoussi pasqu’i n’n’est diot !

-         Jé sais bin Fifine, est pour élla qué l’monde disent qué ton bonhomme est eun sacré charibotoue !

-         Bin tant pire , n’est qu’la jalouseté qui les fait caouser et çà lou z’amène dé l’ioue au moulign

Pour s’y r’c’neute :

mêle potet = qq qui se mèle de choses qui ne le regarde pas, notamment en cuisine

envouérâes es blosses = enverrais paître

eune qhulié = cuillère

à gouti = à goûter

échaouder = faire la vaisselle à l’eau chaude

nez sentign = nez curieux

bouchon d’éqhuelle  = chiffon (guenille) pour laver la vaisselle

en r’tinde = en retenir

qhu soutin = enfant entendu

charibotoue = 

                       Sans titre 1

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité