Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
5 juin 2011

Lé pigeonnier d’Planguénoua ! N0 34

Lé pigeonnier d’Planguénoua !

 

-         Bin j’sé bénèze , Torine, jé v’nons dé faire eune virée pâs bin lin, et j’avons veuie des biaoutés.

-         Des biaoutés, rin qu’çà ?

-         J’té l’dis comm’ jé l’songe, j’étions souvent pâssé dans l’bourg dé Planguénoua, et tourjou, j’nous disions qu’eun jou j’nous sérions arrêtés vair lé « Colombier du Vaujoyeux »

-         J’n’y sé jamée allée, ma non pue, élla dé ête comme d’aoute, quand on n’n’a vu ieun , on l’z’a tous veue !

-         Ah !là j’t’arrête, C’ti là, est eun quat’ étouèles dé pigeonnier. C’est pas créyab’, eun vraï p’tit châtiaoue qui faout aller l’vair.

-         Jé n’cré pâs qué y arait des châtiaoues pour les pigeons, j’n’ai jamée veue qué des fuies cez nous, et les vaèsins gergonnaint ardi aprée ieux , vu qui lou arraèchaint tout c’qui piqhaint !

-         Tu caouse dé fuies et bin là i y en a vantiée pue d’mille !!

-         Pue d’mille, mée élla n’est pâs possib’, éyouc qui pouaint bin mett’ tout l’la ?

-         T’irâs vâs, y a des tours comme dans un châtiaoue, et tout autour en d’dans, i y a les fuies toutes les z’eunes à caôté d’z’aoutes, mée bin sûr j’n’ai point compté !

-         Qhic qu’lé mond’ là pouaint bin faire ol l’la ? et en pue nourri tout çà ?

-         Quand j’tons entré dans « l’châtiaoue », y a eune grande affiche qu’esplique tout , la réparâtion …, à qhic qu’les pigeons servaint !

-         Oh ! probab’ qu’tait des pigeons vouèyageoues !

-         Pâs côr eun brin, tait des pigeons à manger, i z’app’laint l’colombier : lou garde manger ! pasqué comme i n’pouaint pâs garder d’viande , pi qui n’avaint point d’bouête à guérouas, Eh ! bin là, o çà i tuaint les pigeons quand i lou fallait d’la viande fraïche, l’la tait bin commode !

-         I n’n’avait des z’idées l’mond’ dans l’temps !

-         Ian, mée dé d’là à lou monter eune hôté d’même i fallait qui n’arait z’eue du ghéson ,

-         J’pense bin ! tait lou domestics qui montaint l’la, cont’ eun failli talousson d’pain !et eun p’tit d’lard vantiée.

-         Tait d’même dans l’temps !

-         N’empêche qué faire eune pareille construction pour des pigeons, astoure çà n’irait pâs, pasqué j’c’neue bin du monde , qhi s’raint bénèze d’ ava eune hôté, bin moins belle !


Pour s’y r’c’neute :

 Les fuies = abri individuel pour un pigeon

 Gergonnaint = maugréaient

      tout c’qui piqhaint ! = tout ce qu’ils piquaient

      du ghéson = du fric

       cont’ eun failli talousson d’pain = contre un failli morceau de pain

 

          Sans titre 1

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Merci Françoise pour cette visite amicale<br /> Oui, Vylsie, m'a fait là un grand plaisir, et j'ai expliqué plus loin pourquoi: mes deux copines là, je cherchais comment les repésenter.<br /> Pour le gallo, je suppose , que nous ne le parlez pas, car quand on l'a entendu depuis la naissance , ce n'est vraiment pas un problème. Le seul est la graphie, puisqu'on ne l'avait jamais érit.<br /> Amicalement FDBN
Répondre
F
Bonsoir, <br /> Trés jolie mise en page des crétions de vylsie.<br /> Votre langage gallo, est pour le moins incroyable , vous arrivez à vous y retrouver???.<br /> Merci pour cette découverte...<br /> Bonne soirée.<br /> Françoise
Répondre
Publicité