Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
24 décembre 2010

Mon conte dé Noé


Jé voudrâe souéter à toues un vra bon réveillon de Noé.

Comm' j'tons toues soue mon homme et maï, j'n'allons sur'ment pâs  faîre la fête. 


Jé n'mets pâs d'habitude illé, les écrits qué j'fais pour l'hebdo du Penthiève, mée at'sa j'mets lé conte qu'est paru hiêr mating.

J'espère ardi qui va vous plaîre.

                                  tk0u9beu

 

 

Conte de Noé 2010 

Il était eune faïs , eune pétite fille, bin malade, ol tait à l’hopita dépée eun bon mée, toute pâlotte sue son lé, les bras élongés sue les linceux et des aighues piqhées dans ses veines.

Josette, tait son nom, n’avait même pue idée du temps qu’o pâssait dans l’bougré d’lé là. Ent’ les infirmiêres et les méd’cigns, l’monde pâssait sans qu’o n’ les arait veuie 

J’étions à la veille dé Noé et Josette, n’tait pâs comme ses aoutes pétites copines d’école, o n’tait pâs énervée par l’arrivée du Pêre Noé, ol avait assez à supporter les piqhures, les soins qué li faisaint tous ceuses qu’allaint et v’naint autour dé ielle. 

Tout d’un coup vers quat’houres  dé la r’ciée, entrit dans la chambrée , eune ombe, qui s’aperchit d’ielle en faisant des mines rigolaudes et en saoutant d’eune qhiete sue l’aoute. En eun rin d’temps o s’aperchit du lé à Josette. Etait eun clown o son nez rouge ! Ah ! là, Josette,  fit eun p’tit sourire, lé clown avait déjà gangné ! 

I s’cachit sue l’lé  d’la p’tite malade et li dit en faisant sorti dé drêre son oreille eun aoute nez rouge qui li mins toute sieute : 

<< - Démain est Noé sais tu bin ? 

-         Ah ! est d’main ? qué dit eune toute pétite voué ! 

-         I a ti qhoc chaouse qué t’aim’râes qué l’pêreNoé t’apport’rait ? 

-         Maman, va sûrement ava commandé pour maï, c’qué j’voudrâe surtout est m’ghéri lé pue vite possibe !

-         Ça vienra mée i faout ête patiente ! Dis maï tout comme qhi qui t’frait plaïsi !

-         C’qué j’voudrâe ? jé n’sé pâs sûre dé pouva jamée m’en servi, jé sé trop malade !

-         Dis ma quand même, on n’sait jamée !

-         Jé voudrâe eune ténue dé danseuse , eun tutu , pour ersembler à eun p’tit rat, jé sais bin qué j’n’en arai jamée, lé docteur dis qué çà s’ra long, jé cré qué jé n’ghérirai pâs !

-         Allons, en v’la d’eune idée, tu vâes arrêter d’dire des diotries ! Accoutes, tu vâes m’faire lé plaïsi dé songer bin du en t’endormant au pêre Noé et à ton tutu, tu m’promets ?

Josette fit ian d’la tête, lé clown déhotit et eun p’tit pue tard o parti au pouèye des songes.

O ouit bin lé traènaoue à gherlaux du pêre Noé,  s’arrêter sous la f’nête dé sa chambe, et un p’tit pue tard lé pâs du bonhoume véni dica son lé o eune belle bouète couverte dé rubans ; Ol ouvrit vitement l’cado qu’était posé sue ses génoués ! Oh ! merveille des merveilles : un tutu ! des soleyes pour danser !, o s’chomit bin vite et pouillit la t’nue qui v’nait d’li châe comme eun mirac !

O tournit, o vergoussit, o saoutit,  o fit mille courbettes à des espectateûrs qui clapeint dans lous mains ! Ol tait bénéze la Josette, o riait , chantait, o dansait !!

La veilleuse dé nétée, pâssit et térouit sa malade, o la fighure bin détendue !       

    -  Tiens , qu’o songit, lé clown li a fait du bien !

Vers sept houres du mating, eune infirmiêre vint la vair comme d’habitude. Josette tait changée, ol avait fait eun biaoue rêve, mée l’ertour à la vraïe vie tait dü.

-         Allez, ané, est Noé,et tu vâs bin mieue ! J’allons té débarraser dé toues les tuyaux là ! Josette aspiri eun grand coup , o n’s’attendait pâs à eune si belle surprise !

Quand o fut débranchée , o peuie s’assir  eun p’tit  dans son lé et o  j’tit eun r’gard autour dé ielle.

Mée qhic est élongé d’même sue la chaise là ? Même l’infirmiêre n’avait rin dit, ol erconnu lé tutu dé son rêve ! O coti dans ses mains, et j’ti eun cri qué tout l’monde putes bin ouit !

L’infirmiêre arrivit en courant. I fallit li apporter la robe en tulle qui qhutait eune paîre dé ball’rines.

-         Jé pourrai ti l’pouiller tantôt quand maman va v’ni ?

-         Si t’es boudette et n’fais pâs trop ta fofolle ? vantiée !

Pour ête boudette,  o fut boudette ! Et quand la moman arrivi o eun grôs nounours, o n’erconneuie pâs sa p’tite fille !

-         moman, moman ! tu vâes m’aèder à mette mon tutu et mes chaoussons !

-         Si tu en as l’dré ?

-         Vère, vère j’ai  l’dré, et j’vâe avair d’la force, tu vâes vair !

Mée Josette n’était pâs lé p’tit rat qu’ol avait té dans son songe ! ol essayit d’faire qhocs tours sue ielle, ta tête li tournait, o n’peuie pâs s’mette sue la pointe des pieds !

-         c’est pâs gênant qu’dit la mêre, tu verrâs j’en ai caousé o Papa et j’tons d’assent pour té pouèyer des l’çons d’danse dès qu’tu pourras ertourner à l’école !

-         Merci, Moman ! jé dans’rais comme eune grande !

Toues les joues, o s’lévait astoure, et à châque faïs o faisait des courbettes , et des mouv’ments d’danse.

Ol en a voulu des l’çons Josette, o s’est accrochée à la vie et à la danse !. Astoure , ol est do les étouèles, dans eune des meilleûres troupées dé danseurs, pour montrer au monde qué rin n’est insurmontabe !

                                     Fleur.deblenoir/canalblog

 



                                 illustration_conte_de_Noel_2010

Publicité
Publicité
Commentaires
C
Joyeux noel<br /> <br /> Casa
Répondre
Publicité