Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
6 décembre 2010

Le marécha de St Méloir ( St M'la)

decorations_noel_9

 

 

Lé marécha d’st M’la

 

 

 

 

 

 

Pourqua don, qué j’vâe vous caouser ané du marécha d’st M’la ? Pasqué ané, mon bonhomme va à l’enterr’ment dé not’ancien vouésign qu’tait marécha, et qué j'ai r'songé à lu d'St M'la.

                                           Forgeron_4

 

Prospère, lé marécha ou côr lé forgéron d’st M’la , fésait partie du paysaège. Quand l’vent portait dé d’la, jé ouèyons,  d’lin, les coups martiaoues qui chéyint sue l’encleume, comm’ élla jé savions bin qu’i l’tait à l’ouvraège.

Nous les garçâilles, j’avions plein d’raèsons d’aller l’vair : d’abôrd, faout dire qué quand i fésait fré comm’ les joues derniers,en allant à l’école, tait net bon d’aller eun p’tit s’chaouffer à sa forge qu’tait tourjou alleumée. Combin qué j’t’ions autour dé lu, jé n’pouvions qué l’embeyter, i l’ tait geïné bin sûr o nous, des faïs qué j’arions té dans sa vae et s’ête ertrouvé do eun coup d’fer à ch’va rougi.

I y avait qhocs chaouses qui nous emberdalait, tait toutes les pétites ferluches qui chaèyaint quand i percait d'la férâille, j'en pernions dans nos pouchettes. Pourqua faire? Jé m'lé d'mande côr, probab' qué çà berlusaint un p'tit et çà fésait des frisettes, dame, i n'nous fâllait pâs grand chaouse pour nous faire pllaisi!

 

I n’nous a jamée crélé, dans l’fond d’son vent’ i d’vait gromer . Tait ti pour élla qu’au bout d’eun temps il allait nous qri dans son p’tit bouiboui qui li servait dé bureaoue, des protèges cahiers et des buvards verts et d’qualité, jé cré m’rap’ler qu’tait les chérues Huard qui les donnaint. Les protèges cahiers taint biaoues , et surtout pour ieux qui n’savaint pâs lous tab’, taint eune maniêre dé faire lou problême sans faoute.

 

I n’fésait auqheune différence, lé monde dé qhocs garçâilles avaint bin bésoin d’lu vu qui z’avaint des bêtes dé ch’va à férer ou des chérues à enterténi. Mon monde , n’avaint rin d’tout çà, vantiée eune bêche à r’batte ou  eune fourche à li aj’ter, tait bin tout. J’avions les même protèges cahiers et les mêmes buvards , qué l’z’aoutes.

 

Sa forge tait jusse dévant l’école, quand i l’tait énnéye dé nous i disait : << allez garçâilles lé maîte va subler !>> J’partions en courant, et l’sublet  sublait !

 

 

 

J’ai téroué  eun site dé qhoc eun qui caouse dé buvards, j’ai ergardé, mée j’ai  pâs veuie les ieux es chérues Huard comme les nôtes.

 

Cliquer illé :  http://www.passionbuvards.com/

 

 

                              

 

 

 

   Fleur de Blé Noir   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
P
Faut pâ lésseu lé genss - là s'nalleu sans lou dire qu'on lé eume ben !<br /> A la r'veyure.<br /> Ameune don ô ta qhioc tesses de mém,la peurcheun' fas à Saint beurieu, dé faï qu'on lé lireu. ça s'reu ben hétant du coup-là !<br /> Pôl
Répondre
Publicité