Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
11 mars 2010

Eune nouvelle journée en famille !

Eune nouvelle journée en famille !

Etait cez nous hiêr qué j’nous étions ertéroués, pour roucher eun bon fricot mes frêres et mes sœurs. I faisait ardi biaoue, à crêre qué j’avions bin chouési la journée.

V’allez vantiée crêre que j’en faisons d’esprée, dé caouser en gallo, histouêre d’ava qhocs chaouse à écrire illé ? Eh ! Bin ! Nân’ni ! tous c’qué j’caousons est vra naturel.

J’nous chinons, en r’songeant au pâssé, et hiêr, est not jiène frêre qu’en fait les frais, mée i n’sé mârie pâs , bin l’contraire, i l’tait si coqhin qé j’cré qué certaènes couêffe lé fésint ardi marcher ;

Tout pétit , tait Torine dé la Gêre qui l’faisait bouêre de l’iaoue au qhu d’la tonne au lieu dé la moque dé cit’ qu’i l’attendait !

Pue tard, est les beurrées à Marie Louise qui n’voulait pâs roucher, vu qu’o li beurait o l’do, son qhignon d’pain coupé tout à la grandeûr du pain d’si lives. I faout dire qué Marie Louise dé Pl à St M’la, avait tourjou eune dévantiêre en sac sue l’vente qui li servait aoussi bin à souégner les pourciaoues, tirer les vaches et même véroter, o torchait ses mains et les v’la propes ! Lu qu’était si dongioue !!!!! Pour né pâs manger l’fameue talousson d’pain, i li disait qui l’tait au régime , lé talousson restait traès à qut’ joues dans l’câsson d’la tab’, dica tant qué l’gâr’ dé l’ôté arait dit à sa mêre dé l’jéter !

Jean Paul, tait aoussi eun p’tit qhurieue, j’avions à St M’la eune aoute Torine, ielle ol tait tourjou arrivée cri eune pognée d’pâille ou eun coupe dé branches dé p’tit bouée dans son cellier, o n’avait pâs vraiment bésoin, mée çà li donnait eune occasion d’aller à la chnd’pleure, et l’maoudit p’tit con là, i l’allait s’qhuter drêre la porte pour accouter lé nomb’ dé faïs qu’o arait tourner l’robinet pisqu’i couinait à châque coup .

Des années pue tard, quand j’futes à Qhény à Plélan, il allait aèder eune veille bonne femme qhi li donnait qhocs sous, o s’nommait aoussi Victorine. Tait eune vra bonne couêffe, jé cré qu’o n’y vouèyait pâs bin claîr. O vouli li pouèyé eun mic, o n’avait qu’des boles éberchées, i n’voulit jamée en bouêre !

Comme j’étions à li  rapler  tout l’la, ça li fit songer à eune histouêre qui l’avait ouit dans l’temps là :

Ca s’pâssait cez eune vouèille bonne femme , les boles avint deue ête tossées qhocs faïs pasqu'ol tint toutes éberchées et ma faïs pas vra propes. Mônsieur l’qhuré vint la vair et o  li offri eun mic. Pour ête sûr dé bouêre par youc qu’la couêffe né b’vait pâs i chouési d’bouêre par la brêche. Vouèyant l’la , la vouèille li dit : Oh ! Mônsieur l’recteur,v’êtes comme ma, v’aimez mieue bouêre par la brêche c’est bin pue aisé, pas vra ?


A la r\'vouèyure
Fleur de blé noir

Publicité
Publicité
Commentaires
A
Merci du passage sur mon blog<br /> Je comprends un peu ton langage ! Il faut s'y habituer !<br /> Bon dimanche à toi<br /> Alain
Répondre
Publicité