Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
2 décembre 2009

la pil'rie d'pommes

deconoel

      

                               La pill’rie d’pommes

Bon, les tonniaoues sont près , i z’ont té erbattus , d’aoutes faïs i fallait les r’léyer o des lians en bouée qué j’allopns  cri ces les qhincâillers( j’vous caouse du moment éyouc mon homme liait les bârriques et les tonniaues) . i fallait vair lin pasqué çà n’tait bénèze à térouer, vu qué les feuillards commençaint déjà à ête pues commode à ête utilisés. Lé monde qui faisaint poser les feuillards par un homme du métier, n’avaint pue bésoin d’lu pour les r’batte et r’serrer les madèles !

Lé tabélier du pressoué est ermonté, lé pêre a mins d’la bouse dé vache pour étancher les joes . Eune faïs bin rincé , j’allons poua commencer !

Lé tas d’pommes est drêre l’hoté et j’l’avions mins jusse en face dé la p’tite fénête, pasqu’est par là qué j’allons envouèye les pommes dans l’auget qui va les ghider dica la termée du mouling

J’nous aèdons ent’ vouèsins, en est ieun qui tourne la manivelle du mouling !  Les jiènes sont, d’hôs pour empli les canoches tant qué l’tas est côr près d’la f’nête, eun aoute vouèsins jette directément les pélées dans l’auget. Mée , les garçâilles né restent pâs longtemps, i fait ardi fré et i sont putôt bin dans la vâe !

Les pommes écrâsées russ’lantes dé jus , chéyent dans eune qhuve en bouée, qu’eun aoute homme prend do sa pelle et jette dans l’préssoué. Lé pêre est la o son rabot et son ouéset, pour faire la motte autour du vir .  Il égalise les pommes sue eune couche d’eune vintaine dé cm, bin au carré est à çà qu’sert lé ouéset.

I met eune couche dé pâille ent’ châques couches çà tienra la motte en place et çà facilitra l’écoul’ment du jus.

Quand i en ara six ou sept couches , i faura arrêter d’piler.

Déjà , l’jus coule dans l’qhuvet en pâssant par lé sâe des faïs qui arait du mare à pâsser.

Il est temps astoure dé graèille lé systéme pour présser les pommes . Aprée ava posé sue la motte les panets et aoutes moutons, lé pêre fait descende la couronne   qu’i l’avait z’euie soin d’mette sue haout du vir avant d’commencer à faire sa motte.

Quand , la couronne est bin minse sue les moutons , et  mins les clavettes dans les endrés prévu pour élla, tout l’la pour permette dé descnde la couronne qui va serrer l’mare dé pommes.

Il est temps astoure d’aller bêre eun coup d’cit’, qui s’ra sieuvu d’eun mic ou côr mieue d’eun grog à la goute !Lé cid est côr trop nouviaoue pour baîre eun flip !

Quand les piloues d’pommes sé s’ront bin récaopis , i r’tourn’rons au cellier pour vâe lou boulot. Lé qhuvet est déjà à mouétié, les garçâilles arrivent o des pâilles prinses directément dans restant des fourchées à côté et o bin du plèisi commencent à bouêre du jus tout frais .

Si d’main i z’ont ma au vente et si z’ont la «  déripette » i saront bin pourqua !

Démain i faura haller sue la barre en fer pour abatte lé pue possibe la couronne et sorti tout l’jus qui reste dans les pommes !

                      a_bient_tmerci_d__tre_pass_

Publicité
Publicité
Commentaires
J
Bonsaïr, Fleur de Ble Naï<br /> J'eton bie naise de ver le dguirlandes eclerées de Tchquessouï à l'honnour sur l'journa L'Penthièvre.<br /> Ete un gâ, feru lu aussi de Gallo, qui m'en a caosé le permier estte matinée.<br /> J'vené justement d'achte l'journa au bourg.<br /> V'alle ette oblige de d'mande ene commission au correspondant, pasque vos articl, toute lé s'manes,n'empéch' que l'mond vont lés attend'<br /> J'vous envoïe don toute mé felecitation.<br /> j'vou souhait un tré bon Noée ainsi qu'à toute l'equip de Br'tagne Gallése.<br /> A la perchaine.
Répondre
F
jé vae m'renseigner mée , jé cré qu'tait pue tôt la gabarre!<br /> Amicalemnt FDBN
Répondre
F
Bin vère, j'étions toues pareils, j'avions envie gouti l'cit' nouviaoue, et c'tait ardi bon!<br /> J'ai ma étou c'neuie l'ma mà!<br /> <br /> FDBN
Répondre
C
Ol avaet pas un nom, la barre en fer-la ? Par cez nouz, c'etaet la ghimberje, d'aotr endreits la gabarre. E par cez vouz ?
Répondre
C
Moi je me souviens d'un mal de ventre chez mes parents lors de la fabrication du cidre.<br /> Un beau souvenir!!!!<br /> Coquelicot
Répondre
Publicité