Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
30 septembre 2009

La saison de Néoués et des châtôgnes

La saison des grôsses néoués et des châtôgnes !   

 

 

 

Est bin l’moment d’vous caouser un p’tit dé nos ramâs’ries d’grosses néoués et d’châtôgnes !.

 

As’toure élla s’rait ardi mal veuie d’aller qheute dans les airs  es vouésings, surtout les néoués.

 

D’aoutes faïs , j’allions d’bonne houre à l’école pour pâsser dans l’parc à Batisse, et si possib’ avant qu’les poules et les dindons arraint té déhoté , pasqué l’dindon faisait ténant d’bru .

 

J’faisions l’la en qhute dé lous filles qu’étaint à l’école o nous et j’en ramâssions déca t’nit eune journée, pasqué j’y allions tous les matings . Qhocs faïs , i z’avaint té pue matiniaoux qu’nous, et j’n’avions pas grand chaouse dans nos pouchettes. I avait des faïs qu’ol taint châtent dans les fientes des volaîlles, j’n’étions pâs trop dongioues, j’allions les essieude sue un p’tit d’herbe et tout l’la allait dans ma même pouchette.   

 

 

En paratnt je n’manquions jamée d’ateïnner l’dindon , en li huchant << Pue rouge qué ta, pue rouge qué ta !>> dans l’moment là, lé pôve y s’mettait à qérier bin pue haut , c’qu’ameutait les proprios qui nous faisaint déouster bin vite !

 

Pâs la pouène de vous dire qué les filles nous faisint la gheule la matinée, la r’ciée tout tait oublié.

 

 

 

Pour les châtôgnes, tait d’aoutes chaouses, j’n’y allions qué j’jeudi et Dinmanche. J’avions eun endré qué j’voulions garder pour nous, mée , jé sé bin qué j’n’étions pâs tous soues à l’c’neute. Est pour él’la qui fallait s’léver d’bonne houre et ête les permiers.

 

 

Lé coin là, tait dans eune vallée sous l’Haout Besnard, pour i arriver , j’pâssions, d’bonne houre, par eune prée qu’avait d’herbe haoute jusqu’es génoués,   r’la voulait dire qui avait d’la couelle, et j’avions les pieds bin couéllés et bin cru toute la matinée ; I fallait écraser les bogues o nos sabots pour né pâs s'piqher et pouva ramasser ielles qu’étaint fraîches chaètes, i avait moins d’vées d’dans !

 

 

 

Fallait aoussi s’méfier des chassoues, dans l’temps, i chasssaint toues les joues !

 

J’nous en r’vénions o chaque not’ pouchée, dé ka faire maintes harrassouérées les sérées d’hiver, quand j’arrions té en vaine dé racont’ries o nos vouèsings !

 

rgnuyy17d'être passé me lire, un petit signe de votre passage, me serait fort agréable!          Fleur de blé Noir

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
V
T'es formidable! pas creyabe que t'as fait tout r'la en si peu de temps!! Je va bientôt t'embaucher pour veni aïder Catherine à mettre du son su mon site! Tout est bien su ton blog. Je va reveni le vèr bientôt pour les textes ben sÛr! Très intéressants!<br /> VoVonne Toucourt
Répondre
A
Merci d'ava min un p'tit commentaire, jé sé bénèze, surtout qu'est pâs n'importe ka , qu'tu dis là.<br /> Maï étou , j'les aime mieux grillées, j'disions harrassées, dans l'harrassouère qu'est bin sur la pêle percée!<br /> Mée c'est ardi étouffe chrétien et i faout bin un coup' dé bolée d'cit' o tout.<br /> Bouillies et p'lées autour d'un roti d'pourcet, élla est bon aoussi!<br /> <br /> <br /> Bien Amicalement
Répondre
T
V'la tchuq'chose qui manq' dans le reportaïj su les châtôgnes .Pour ma, les grillées avec la poele percée etaient meilleures. et pour tai?<br /> Va fallair que je r'chauss mes sabiaux , tu m'as donneu envie d'alleu en ramasseu.<br /> <br /> A la perchenn<br /> <br /> Tintinos
Répondre
Publicité