Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
15 avril 2009

La cloche qui flane en r'vénant d'Rome

Bonjour! v'la la centième page qué j'écris sue mon blog !  Aoussi, j'vâes mette un conte , assez long, mais i l'est biaoue si vez l'couraège dé lire!

Merci à tous ieux qui ouvèrent mes pages! jé sé qu'i en a ardi au veuie de mes statistiques; Un aoute grand merci a ieux qui mettent un message,surtout en gallo, élla est net bin encouraègeant .

V'la don l'conte qu'est eune traduction !cloches_anim_es

La cloche qui flane en r’vénant d’Rome

 

Tout l’monde sait bin , qu’les cloches partent à Rome  Lé Jeudi Saint et r’viennent dans la nétée d’avant Pâques !

 

 

J’vâes vous raconter l’histouère de la p’tite cloche qui musait en s’en r’vénant d’Rome. Faout dire quand même qué tchitter son clocher eune fâs par an , pour eune jiène cloche n’est pâes souvent !

 

 

O vouli engager la conversâtion o les nuèges qu’o traversait la haout. O les trouvait biaues et les admirait du haut d’son clocher, mais là, ol tait d’dans, était l’ moment déviser un p’tit.

 

un coup v’êtes bleus ? ma aoussi j’aim’râes bin changer, mais j’ai sé raïde et jé m’promène tourjous o la même robe couleur vert dé gris.>>

 

 

O s’mis à pigner,<< pour eune fâs qué j’sors, qu’o lous dit d’même, dites ma comment qu’vous faites ? dites ma vot’ sécret ?

 

O voulit les flatter un p’tit !

 

<< Ergardez vous, un coup v’ez la forme d’un paon , eune aoute fâs d’un éléphant, et là vouèyez don, on dirait un ours biaue comme tout, n’importe tchieu p’tit garçôille aim’rai en t’nit un d’même dans ses bras ! C’est tout comme biaue vot’spéctacle>>

 

O lou cirait un p’tit lous soleyes, mais les nuèges, pôssaient sans rin dire, i sieuvaient , ou pue tôt i s’laissaient porter éyouc lé vent voulait les em’ner et tout l’la en silence.

 

 

Pis qu’o n’ pouait rin sorti des nuèges, o s’arrêtrit a r’garder les ouasiaues., les bouées et les russiaues

 

O s’mit à rire en vouèyant les ouasiaues qui trainaient quand les aoutes filaient bin dré dans lous voliers.

 

O s’arrêtit pour sieude un russet qui s’tchiutait sous les feuilles et qui aprée s’tortillait dans la prée qué l’printemps faisait r’verdi !

 

O s’mit à descende pour vâes d’pue prèes les fleures dans l’bouée, les animaux qui jouaint comme des p’tits fous, et surtout vâes tous les jiènes faons, les jiènes lapings et côr bin d’aoutes.

 

O voulit vâe aoussi les pouéssons dans un étang.

 

Ian, mais toutes les mus’ries là , li faisait perde du temps !

 

Jamais d’la vie o n’s’ra rendue pour Pâques !

 

N’est pas l’tout i faut rattraper l’temps perdu. O s’affole ! est qu’ol est chargée not’ clochette : est i pâes ielle qui rapporte  les oeues en chocolats et tous les p’tites poules et aoutes lapings, o n’n’a plein en d’sous d’sa robe dé tchiuive. O n’a pue d’force , et pue o s’affole , moins ol a d’force pour avancer.

 

Au même moment v’la dans l’cié un grand ouaset qui sembe glisser sans s’lôsser. O s’mit a l’envier.

 

O marmonait et o geignait , mais i lo ouit s’dire :<< i faoudrait qué j’arâes la force du gros ouéset là ; tchic qué jé n’donn’râes pâes pour  qui m’emmène dica mon clocher !

 

Ian mais, lu do ses airs dé grand seigneûr n’est qu’un  un vra goujard et un  gourmand . Et i songe en lu, jé n’vâes tout comm’ paes laisser pôsser l’affaire là ! I fait d’mi-tour, tourne au d’sus d’ielle, plonge dé temps en temps, ermonte . I lâ laisse l’admirer et aoussi l’envier :

 

<>

 

I fallu pâes bin longtemps a la faire sé décider, et lâ v’là accrochée au ouaset et tous les deues filent a eune vitesse comme lé vent !

 

Ol est presqu’ arrivée a destinâtion , mais l’ouaset s’pose o ielle , lé v’la qui lo tchiulbute  dans la prée, prés d’église et dé tchiocs coups d’bé, li vole tout son chargément qui tchiute sous ses ailes et prends dans ses griffes comme i peut !

 

En tchiocs ségondes la v’la complét’ment détroussée dé son tout son bien et ses gât’ries !

 

<< Merci pour les bonbons et les chocolats, est i pâes vra qué toute pouène mérite salaire ?>>

 

Sue les mots là, l’ouaset s’envole et ol ouait sé foute dé ielle, i ricane et s’flatte dé son fortfait !

 

Not’ clochette ielle sé met à brêre, ah ! o r’grette bin !, qu’o s’en veuille d’ava tant muser sue l’ertour !, mais n’est pas la pouène dé continuer à gémi. O bin du ma , o s’erchome et r’tourne dans son clocher bin trisse.

 

Ella, est d’sa faoute si les garçôilles du villaège n’ont pâes d’friandises c’t’année ! o s’ergarde dé bin prée : pâes lé moinde pétit  bout d’chocolat, pâes un seul pétit oeu, pâes d’pouliaues non pue !

 

O s’met à quérier, à quérier ! tant et si bin qué y’eux dés cieux lâ ouitent !

 

<< jé sé naousouse, jé sé monvaise, comment qué j’vâes faire ac’toure pour sonner comme avant ? J’en veuie es nuèges, es russiaues, et au sacré ouéset là !. Maoudits ! jé les maoudie tous et même lé chocolat !

 

Ol avait à pouène dit l’la , qué lâ v’là transformée en chocolat !

 

Lé mating d’Pâques , v’là qué s’répand dans l’bourg , eune bonne odeûr. Et pourtant i n’y a pâes dans les courtis les sujets qui d’habitude sont tchiutés sous les feuilles et les arbusses.

 

 

Invention,  au bédaoue,  dé faire sonner la cloche comme d’aoutes fâs. Lé pauvr’homme est tout ennéye o l’la. << N’y a qu’eune chôse à faire, j’vâes monté la-haout et vâes c’qué j’peux faire ! >>.  Pue i monte , pue eune odeûr li prend la tête et li donne eune envie dé dégobiller. Mais i n’i a  rin à faire , lé travôille est l’travôille, i continue à grimper , malgré son étchioeur’ment. Et là, i lô voué, la cloche vagabonde, ielle qui n’a pâes apporté les chocolats, ielle qu’a comis la faoute ! , ol est là  majestueuse, berlusante, breune, décorée dé biaues dessins.

 

Not’ bédaoue, court bin vite rapporter la nouvelle a Monsieur l’Tchiuré qui déclare d’un ton solanel :<>

 

V’là qu’est bin dit, c’qu’est dit, est fait aussi tôt.

 

I a fallu même aller chercher Marcellin, lé coupoue d’bouée du bourg, parce qu’o n’sé laisse pâes faire la bougresse.

 

Ian, mais not’ Tchiuré est tout comm’ bin en pouène dé n’avâe pue d’cloche, les garçôilles, ieux sont pue tôt bin aise : tant d’chocolat d’un coup ! i n’y en avait jamais z’euie autant lé joue d’Pâques ! Jamais , lé chocolat n’avait té aoussi bon,  son arôme si doue,  si fôrt. !

 

Longtemps aprée , lé parfum du chocolat flottit côr dans l’villaège. Les joues qu’ont sieuvu , i z’ont veuie défiler tous les hommes et femmes des environs qui v’naint là pour senti et gouti l’chocolat.

 

Tchiocs joues aprée, a bin fallu bin r’aj’ter eune nouvelle cloche, tout l’monde a donné un p’tit d’sa pouchette, mais i faout quand même dire qué lé chocolat qu’a té vendu es vouèsings a rapporté un p’tit d’sou est pour ella qu’i n’ont z’euie autchiun ma à remplacer la cloche volage !

 

Jamais personne n’a seuie c’qu’était arrivé , et châtchiun évite la tchiestion.

 

 

Les années qu’ont sieuvu, la nouvelle cloche a vra bin fait son travôille, et tout l’monde a té content

 

 

                     Fleur_De_Bl__Noir

 

Publicité
Publicité
Commentaires
T
c'en est une bin bonn' pour la centième.Apreî ête<br /> alleu si haout,je cre bin que j'suis pas cor descendu.çà fait net du bien d'aller vair au dessus<br /> pas vrai?
Répondre
D
N'en v'la ti un biaw conte de Paqes. I n'na bin d'oautes min is n'ont point si boune sente qe c'ti-là.<br /> Un grand bravo d'ava ecrins 100 fas su le blog. N'ia pas, astour t'ies dans l'oblije de continuë pour qe le monde èje de ka lire.<br /> Amérances
Répondre
C
Ah dam ! Ma j'vous l'dis, l'chocolat c'est bin bon, mé fâo pâe en abuseue.<br /> <br /> Z'avez-ti passé d'boun Pâques ?
Répondre
Publicité