Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
4 avril 2009

J’étions quand même dés sacrés galoupiaux !!

h21eok9a

J’étions quand même dés sacrés galoupiaux !

J’vâs essayer d’vous raconter comment qué j’nous otchiupions not’temps quand j’étions échamp :

Ma grande sœur Yvette qu’avait déjà 14 ans, n’était pas souvent cez nous, pasqué comme o préparait son certificat d’études et qué j’avions déménagés dans eune aute commune, o restait garder les vaches cez des tchiultivateurs du bourg dé Ploret. Comme ça, o n’avait pâs z’eue a changer  d’école, mais la pôve, jé m’démande comment qu’o pouait apprendre ses l’çons ? Dès qu’l’école était finie, o partait do l’troupiau d’vache( bin eune tchiainzaine) et pue , i li donnaient des chaôses a faire ou à coude.

Comme si o n’avait pas vu assez d’vaches la s’maine , lé Dimanche Maman, li disait,<< vas tu bin aller o ta sœur un p’tit échamp ?.>> Là, maman, exagérait quand même, est c’qué j’pense anné, mais dans l’temps là j’t’as putôt fiêre d’ête o ielle.

On avait un clos, iouc on aimait bin aller do nos vaches ; lé clos là avait eune brèche dé d’iouc on pouait vâs les vélos qui descendaient d’Plélan et ceux qui v’naient d’St M’la.

On s’assiait toutes les deux dans la brèche et on essayait dé d’viner tchii qui montait ou tchii qui descendait.

Un Dimanche, on emm’ni les égaloches qué papa nous avait fait pour nous amuser ; J’marchions bin la d’sus, on n’tait bin entrainées. Comme n’i’avait pas ténant d’bagnioles a pôsser et qu’ça n’génait pâs les vélos, j’avions tout aise a marcher su la route, ça nous grandissait.

Tout d’un coup, j’vites deux ou trois vélos qui apparaissaient au haut d’la côte ; comme i s’rappochaient, j’d’vinites assez vite qu’était des jiènes gâs qu’étaient d’sus. Jé n’fites ni eune ni deux, j’balancites nos égaloches dans la douve et nous assiites bin gentiment dans note brèche.

Les gâs arrivitent a note hauteur, et s’arrêtites do nous.

<<iouc sont cachées les deux grandes qué j’voéyions dé la haut ?

-         des grandes ? ia pâs d’grandes !>>

Pensez don, était des gâs qu’avaient bin 20 ans, dévinez lou déception !

Et nous pigousses qué j’étions j’rigolions comme des folles.

Quand i faisait chaud, les vaches mouchaient, ol l’taient pitchiées par des taons,(est pour çà qué l’dévaronnoue pôssait tous les ans, pour enl’ver les œufs d’taons, qu’étaient sous lous piaues). Mais quand j’étions dans des clos iouc qu’i’avait point d’compagnie, on’tait enneille et on s’chargeait bin d’les faire ouider.

Comment ? eh bin on les forçait à coure, on lou tappait su l’dos o eune ciglette ou tout simplement o note main.

Jé m’rapelle d’eune bétise qué j’avâs faite un coup :

Pour ma communion, j’avâs eue une monte. Comme tout l’monde qué v’allez m’dire ? Eh bin, non ! La monte là j’n’en voulâs pâs. Ma moraine qu’était eune jiène femme à la mode dans l’temps là, m’en avais promis eune , j’étâs contente !! Mais v’la qu’ma tante Valentine dit à maman :<< j’li payerais sa monte à ta fille, jé la possibilité d’en avâs eune belle, cez ma voésine (voésine qui écoulait lé stock dé son d’funt homme !>>

Jé fus obligée dé dire à ma moraine qué j’en arâs z’eue ieune par ma tante.

Ah ! quand j’là vis !, j’arâs bin breuille tellement qué j’tâs mârie. Ol l’tait grosse, était eune monte dé bonhomme .

Quand les filles dé la communion, voulaient vâs ma monte, ol l’aient toutes contentes dé montré la leur, ma j’disâs : <<Jé né pas euie !>>

Ju l’dré d’la z’emmner échamp , et bin là, jé n’vous dit pâs tout c’qué j’li fis subi.

J’commensi par las’ouvri, jé fis ça plusieures fâs, mais ça n’l’o z’empêchait pâs d’marcher. Comme j’étâs trantchiile jé pris mon coutet et tiri su lé r’sort dé d’dans on arrait dit un ruban dé bolduc . Mais l’salo, i s’ermettait en place tout seu. Jé fis ça plusieurs joues, rin n’i fit.

Lé joue là, j’avâs décidé qué ma monte , jé n’la z’arâs pu euie longtemps, en r’vénant cez nous. Comme les autes jous j’la z’ouvri, j’tiri su lé r’sort et sans lo r’fermé j’commenci a cogner do tout, su l’dos d’eune vache. La pôve ielle qui n’avait rin fait, j’arrivis à côsser l’verre et o marchait tourjous. Quand j’ervins cez nous o nos vaches qui mouchaient , ,j’lou en avâs fait vâs les pôves bêtes. J’dis a maman : << jé sé chaôte, et j’ai côsser l’verre dé ma monte !

-         tu n’aras pâs fait esprée des fâs ?

-         surement pâs pourqua qu’tu dis ça ?

-         Bon , j’la frais réparer cez Durand !

Nom dé d’là, jétâs côr bonne pour ermette la maôdit monte !

bon_samedi_mlr                                  Fleur_De_Bl__Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Tout est bin vra c'qu'est écrit sue la page là;<br /> Jé n'sé pâs si vez gardé les vaches tchiocs faïes, mais j'avions du temps pour s'ennèye, et j'faisions des faïes tchiocs bétises dé garçäilles!<br /> Ané non pue jé m'ennèye pâs pisqué jé m'sé minse à conter ma jiènnesse!<br /> Merci d'ête vénue illé, élla m'fait vra plaisi<br /> Amical'ment FDBN
Répondre
Q
Et ben! On n'dait pas s'ennier o Fleur de bllé nair. Bravo, vous avez un vrai don d'contou.
Répondre
F
Merci , Colette, je suis contente que ça vous plaise tous mes souvenirs d'enfance. Probablement ètes vous une gallésante aussi. En espérant que ce ne soit pas trop difficile à lire, car vous l'avez compris , j'écris en phonétique, tout celà n'a rien d'académique.<br /> En espérant vous relire bientôt Amicalement FDB
Répondre
C
Bonjour,<br /> <br /> Quel plaisir de lire ces textes, un bon bain de jouvence ! <br /> <br /> Je reviendrai pour en lire plus.<br /> <br /> Merci
Répondre
Publicité