Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
2 avril 2009

Mon pêre et son chériot

bonjourMon Pêre et son chériot !

O son chériot , mon pêre traïnait tout , est comm’ si astour i l‘arait bésoin d’eune remorque à mette au tchiu d’sa vouèture.

I nous em’nait o lu couper d’la l’tiêre dans les jânnâes , comme élla not’mêre né nous avait pâs dans les pattes toute la journée.

I coupait la l’tiêre et la fouâille qui mettait à étouper si i y’avait un trou dans l’fossé, comme élla lé pâssaège tait bouché, et nos vaches né pouaient pue pâsser dans l’clos du voising ; si y avait trop d’fouâille i faisait un feu otou quand i s’tait pâssé eune tchinzaine dé joues, élla brulait vra bin.

La fougiêre tait ram’née à la ferme , i lâ mettait à faire eune pavée d’vant la porte dé l’étabe , éyouc qu’i avait tourjou du jus, pasqué l’tâs d’fien était jusse à côté et quand ça s’égoutait , la fougiêre beuvait tout. Au bout dé tchiocs joues, la fougiêre tait changée et la veille minse sue l’tâs d’fien.

Deues ou taès fâs la s’maine quand l’jan tait tende, i allait en cri eune chériottée . Qui fallait haïcher au coupe- jan, élla était vra dûr a m’ner, surtout s’il tait coupé dépée deues ou traès joues et qui commençait à  jav’ler.

Quand j’allions dans les clôs o l’chériot, papa, nous em’nait d’sue, pasqu’était aussi d’sue qu’i l’emportait des affutiaoues, sa forchette en bouée, sa faufille, sa pierre à affiler  et surtout sa musette et sa bouteille dé cit’ ;

J’avions un tout pétit endré, éyouc qui y’avait tchiocs marigotées d’foin, élla n’valait pâs l’coup dé d’mander tchioc un pour ramâsser lé si p’tit. Et bin i faisait autant d’tour qué nécessaire . I d’vait n’avâs plein les pattes lé pôvre !

Eune fâs i nous em’ni , mon p’tit frêre et ma, comm’ bin d’aoutes fâs , dans l’chériot et ses outis. A médi, jé n’sais pue pourqua i r’vint à vide.

- Et bin « pétits » qui nous dit, montez don d’dans, tchiic v’attendez don ?

J’montites bin vite, i d’vait ête préssé pas qu’i s’mint à courre dans eune descente ( sur’ment aoussi pour nous faire rigoler), et nous galoupiaoues comme j’étions , j’nous mittes à li hucher, des hues cocotte ! et bin d’aoutes trucs pour lé faire trotter et galoper ; c’qui faisait o bin du plaisi pasqué not’ pêre aimait ardi bin jouer do nous. I buttit ti ? jé n’sais pâs, tout d’un coup patatra! I fit eune chute terribe, et l’chériot li pâssit d’sus, binsûr les roues taint assez écalées et n’li pâssitent pâs d’sus, mais i deuie s’faire grand ma, pasqu’i fut un p’tit moment sans s’erlèver. Au bout d’un temps, i r’prit les cônes ( les brancarts) et on r’parti à la soupe. Jé n’disions pue grand contes nous deues.

Papa né s’plaignit pâs , j’n’avons jamais seuie s’i l’avait même sangné !

                                   bon_jeudi_mlr003    Fleur_De_Bl__Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité