Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
3 octobre 2013

La rentrée à l’école dé Bothoa No 194

 

La rentrée à l’école dé Bothoa

-         Oh bin dis don Torine, ayée ! jé sé ertournée à l’école !

-         T’es diote ou qua ?

-         Pas côr eun brign ! j’avons té à Bothoa ! sais tu bien éyouc qu’ça trouve ?

-         Jé n’n’ai ouit mention , dans l’pouéye Breton ?

-         Ian , j’avons z’euie ardi d’pllaisi à r’vair l’école là, comme ielle éyouc qu’j’avions té.d’aoutefaïs. O ses tabes cirées et ses encriers, j’étions bénêzes.

-         Y avait bin sûr lé tableaou naï ?

-         Bin pue qu’élla, tout qhi qu’j’avions dans l’temps pour apprende : les grands compâs en bouée, lé boulier , lé rapporteûr. Bon d’la, j’nous serions creuie quatrévint z’ans en arriêre.

-         Jé songe bien qué vous déviez ête héreux . O dûre ti longtemps la visite ?

-         Côr eun p’tit bout d’temps ; Si j’avions té eun mardi, j’arions fait eune dictée, mée j’utes lé dré et l’pllaisi d’écrire eune ligne dé morale.

-         Ah ! la morale ! jé n’commencions jamée not’ journée sans la l’çon d’morale !

-         Pour élla jé nous servites d’eune pleume sergent majôr, et ça disait d’même : « personne né cré pue l’mentoue, même si dit la vérité »

-         I fraint côr bin d’la faire écrire astoure, pasqué des mentoues n’est pâs l’la qui manque !

-         Jé fites aoussi eun p’tit d’lecture. Eune paège dé conseils pour les jiènes couêffes qui dévront ête dans la vie des bonnes couêffes pour lou bonomme.et des bonnes momans pour lous garçâilles.

-         L’la m’interesse, Dis ma don !

-         Jé n’sé pâs en biaoue dé tout t’dire. Mée jé sé bin qu’eune jiène couêffe dévait ête ménaégiêre et vair  d’avance comment bin souégner sa maésonnéye o l’quaï qué li donnait son homme et côr pue, bin sûr, dé faire qhocs éliges.

-         L’la est côr dé même non fait ? Pas qhession d’feumer, ni d’trop touéletter !

-         Espères eun p’tit , songes don qué o d’vait tourjou ête grâciouse et bin haètante pour s’aqhiter dé toutes les b’zognes, sans ête erbutéye par la lass’rie ni même par les grôes combats et la maladiye.

-         Des sur-couêffes qua !

-         Pour toues les écoliers, des ercommandâtiôns, tu sais bin. Permiêr’ment : pâs l’dré d’caouser en berton à l’école !

-         Comm’ illé, pâs l’dré d’caouser en gallo !

-         Vère ! pâs l’dré d’copier à bâs ; Pâs l’dré d’mouiller ses daïs dans sa goule pour tourner les paèges dé son cahier ;

-         Bin i faurait bin astoure dire pareilh au monde qui joussent es cartes !

-         Pâs l’dré d’mette son porté-pleume dans ses écoutouêres, ni d’roucher ses crayons. Pâs pue qué d’éssyeude son ardouâse en copiant d’sue !

-         Ah ! qhi qui n’a pâs fait l’la ,

-         Ian mée, l’la n’est pâs trop hygiènic.

-         Vous n’allites qu’à l’école ?

-         Nân’ni jé vîtes la maèson d’la maîtresse aoussi, mée l’la s’rait trop long ané , j’t’en caous’rais vantiée eune aoute faïs !

Pour s’y r’c’neute :

Ménaégiêre = économe

l’quaï = le gain

ête erbutéye = être rebutée

copier à bâs  = cracher par terre

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité