Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
24 décembre 2012

Marinette et Jeannot portent eun gâtiaoue à la mêre Jeânne-marie conte de Noué 2012

Lé bonjoue à tertoues.

Ané jé vâes mette lé conte dé Noué qué j'ai écrit c't'annéye pour lé Penthiève et qu'est paru Jeuïdi derniêr.

 

Bon Noué à toues   Fleur dé Blé Naï

  

Conte de Noué 2012

 

 Marinette et Jeannot portent eun gâtiaoue à la mêre Jeânne-marie

 

I l’tait eune faïs deues garçâilles : eun frêre et eune soeûr, Marinette et Jeannot, deues biaoues et boudets garçâilles. 

Lou monde taient du vra bon monde  qui partaègeaint o les vouèsigns qu’avaint bin moins d’qua qu’ieues. 

J’étions l’joue d’avant  Noué . La mêre  Matide fésait des gâtiaoues bin pue qu’i n’avaint bésoin. O n’n’arait donné eun p’tit autour dé cez ieues. Dame est ti pas vra qué Noé est eune journée d’partaège. 

Quand l’permier gâtiaoue sorti du fournaoue, o l’empacti do eun biaoue papier à beurre et d’mandit à Marinette et à Jeannot d’aller l’porter cez la mêre Jeânne- Marie qui d’meûre à l’aoute bout du vilaège. Eune bonne femme bin aimab’ ma faïs, mée toute soule et pâs bin riche. Matide né voulait pâs la laèsser sans ava sa p’tite lich’rie eun jou comm’ ané. 

O d’mandit es garçâilles dé pouiller vit’ment lou mantiaoue et d’mette lou bonnet d’laène. O lou nouit eun cache-née autour du qeuie et donnit l’panier à Marinette o l’gâtiaoue d’dans. 

-         Allez mes pétits , allez porter l’gâtiaoue là, à la mêre Jeânne-Marie , vous sez bin éyou qu’o d’meure. Si vous voulez, vez qua d’prende le ch’mign traverse, i fait jou v’allez pâs vous perde. I n’faout pâs traèner, la née ché vite astour ci. En li l’donnant v’allez li dire bon Noué ! est vantiée bin tout c’qu’o va n’n’ava la paôve ! Ervénez par la gran’route dé poue dé n’pue vair assez claîr 

-         Vère Moman, on va faire comm’ t’iâs dit. 

Ian mée , était sans songer qué les garçäilles du bourg, taint toues à s’amuser à la ballotte et à la môrêlle. Jeannot vouli donner qhocs coups d’soques dans l’ballon , histouêre dé n’pâs pâsser pour eun gar’ faraoud, et  Marinette, caousit eun p’tit o sa grande amine dé tourjou. 

I prîtes comme lou mêre lou z’avait dit le ch’mign d’traverse, et tout fut vra bin. 

Quand i z’érrivites à l’hôté d’la veille Jeânne-Marie o feuie bin surprinze dé vair les jiènes là :  

-         Vot’ mêre est bin bonne d’avair songé à ma ané ! v’allez bin bouêre eune pétite bolée d’chocolât  pour vous r’mercier ?

-         J’voulons bin, i n’fait pâs chaoud, i n’faout pâs qué j’sérions bin longtemps, i fait né d’bonne houre, et Moman va s’cafater si j’tons trop tard. 

-         Ténez v’la eun craquelin qu’v’allez manger bin vite do vot’ bolée ! 

-         Merci bin Mêre Jeânne-Marie, i l’est vra bon ! 

I finites lou bolée et erprites la route. Comme i z’avaint perdu du temps, la nétée tait déjà châte. I r’tournîtes par la traverse, pour né pâs s’faire créler. 

 I z’avaint biaoue caouser, mée l’la n’tait pue pareilh, i n’c’neussaint pâs les bruts qui ouèyaint. Eune fézrâe, s’envoli en huchant, eun lapign d’valit d’vant ieux, i començaint à ava poue, surtout qué les grands chênes frée émondés  taint là,  d’vant ieues comme du monde qui sé sont chomés là à les attende. 

Marinette sé mins à brêre et s’aperchit d’Jeannot : « J’ai poue Jeannot ! » 

Ma aoussi, mée i n’y a pue pour longtemps, nous v’là à la haèche à Batisse, regardes ? Côr eun p’tit à ch’miner  et j’allons ête à l’hôté. 

I li print la main , pour ava du couraège ! Quand tout d’eun coup, la néïge sé mint à voler et au même moment, i ouitent des guerlôes au lin, et des lumiêres berlusaint dans la nétée. Pue l’la s’aperchait, pue l’la tait mirbiaoue ! tait comme eun soula, qui v’nait dévers ieues !

-         Oh !Oh ! dit eune grosse voué, qhi qu’vous faites à c’theure çi dans les ch’migns ? 

Les garçâilles , n’en créyait pâs lous mirettes : Lé pêre Noué , lu même ! 

Illustration conte de Noel 2012

 Du coup, d’la poue i pâssitent à la honte, les v’la toues nâzoues astoure : «  j’étions allés portés eun gâtiaoue à la mêre Jeânne-Marie, mée j’avons trop traèné, j’tons presqu’érrivés » 

-         Et si vous montiez dans mon chériot ? 

L’la n’tait pâs créyab’, lé pêre Noué qui les périait d’monter au mitan dé toues les persents . 

Quand i futes jouqués dans l’chériot, et qui vites toues les noms écrits sue les paqhets , i comprintes qu’i n’n’avait pour eun sacré bout d’temps, sûr’ment pour la nétéye. 

Les éfants taint si héreux qui n’araint pâs voulu qué la né arait fini . 

-         V’ez ti té bin boudets dépée l’annéye derniêre ? 

-         Vère ! vère, qué j’ons té sage et bin aimab’ 

-         Dites ma éyouc qu’vous d’meurez, j’vâes aller dica vot’ porte 

-         Vous sez bin, l’hôté jusse drêre l’église, j’sons les garçâilles à Matide ! 

-         Mée bon sandieu ! jé sais bin qhic qu’vètes ! ( c’est vra, un pêre Noué qui n’sait pâs youc qué l’monde logent astoure….. !) 

Dès qui futent dévant l’hôté, l’chériot arrêtit, Marinette et jeannot, saoutitent à bâs et bin vite couritent dire à Moman qhic qu’i lou z’était érrivé… 

Mée l’pêre Noué huchit sue ieux : << Eh bin pétits ! vez don pâs envie d’ava vos bébiaoues ! >>

Jamée i n’araint nozé d’mander au Pêre Noué lous cadôes  qui prites en ermerciant chaoud’ment lu qui les z’avait si bin sorti d’la poue. 

I n’sé donnaint pâs lé tour pour caouser, lou mêre né ouèyait rin, n’compernait rin, d’abôrd qhi qu’arait peuie crêre eune histouêre dé même ?  

La séréye là, i l’taint énervés, «  les amins du bourg voudront i bin crêre à lou z’histouère ? »

.I z’utes bin du ma en s’endormi. Et quand i futent dans lous songes, ça fut pour vair lé chériot au pêre Noué o ses les ghirlandes et ses chandelles qui berlusent dans la né !…..

 

Pour s’y r’c’neute :

eune lich’rie  = une douceur 

la ballotte  = la balle 

la môrêlle  = la marelle 

des soques = chaussures montantes en cuir avec une semelle en bois 

Eune fézrâe  = une effraie 

d’valit = détala 

la haèche = barrière en bois 

mirbiaoue  = magnifique 

toues nâzoues = tous intimidés 

jouqués  = grimpés 

le penthievre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité