Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
27 juillet 2011

Les pil'ries d'place

                                   Les pileries d’place danse_022

Quand on’t’ait jiène j’avions pour le pues grand nombres dé nous, des places qui n’taient pâs cimentées et a-bâs, c’était d’la terre battue. Mais quand i’avait trop longtemps qué la place n’avait été r’faite, i avait des trous dans la place comme des nids d’poule. Pâs d’autes solutions fallait la r’faire. J’la z’ avons r’faite un fâïs (autant qué j’m’en rappelle). Papa fit l’tour dé tous les jiènes du coin, il en fallait bin une bonne qhinsaine vâs pues, i fut d’mander à Robert, un sonnoue d’cez nous et la sérée fut fixée. Lé joue là, i commencit par prendre eune pioche et à fouit toute la veille place, enfin l’milieu pasqué sous les lés i’en avait pâs d’ bésoin vu qu’on n’ marchait pâs d’sues . Dans l’haugeard à côté, i fit un drôle dé mélange i mint plusieurs bertouées dé terre , il avait gardé des gâpâs dépées les bat’ries et i mélangit tout lla en ajoutant un p’tit iaue pâs trop pasqu’aprée fallait qu’ça arrait séché. Jé l’voué côr il amnit quate- cinq canochées dé son mélange et o l’râtet, égailli tout l’la dans l’milieu d’la place. On attendi la sérée pour qué tout les voésins arraint té là et surtout le sonnoue pour mette lé monde en jouée. I vintent toues , mais pas en escarpins pour les couéffes , ni en mocassin pour les z’hommes, non ! les z’hommes étaient en sabiaues férés comme toues ou d’aoutes en bottes , les femmes ielles ol’taient aussi en sabiaues d’bouée ! Nous les garçâilles i nous mitent dans les lés pour ne pâs gêner personne. V’la Robert qui commencit à jouer d’la pouche, les dansoues s’mitent par deux et commencitent à danser les avant deux et bin d’autes danses qué jé n’m’é rappelle pues. Ah ! sia ! y’avait la bombe atomique , ça disait : c’est la bombe atomique , la la la la la ! et à châque coup lé jienne homme lançait sa cavaliêre en haut pour lâ ratraper à plein bras. Mais i’avait des malins quand i savaient qué l’moment du pâssaège arrivait i’z’approchaient des lés et lançaient loues cavaliêres dedans et i’z’en profitaint bin pour qhocs mignons, surtout ma marraine qu’était, comme cez ielle, cez nous , nous les garsaïlles ça nous faisait bin rigoler surtout les pues grands qui vouéyaient déjà bin iouc tout lla les arraient sûrement m’nés.

                     danse_101                        danse_084

Durant tout l’temps là fallait arrosé l’gôsier et l’cid’ coulit à flot et sûr’ment l’café d’paumelle do la rouspinette après ! Jé n’vis pâs la fin, j’du m’endormi avant . Lé lend’main i’avait plein dé p’tites marques dé clous la preuve qué les dansoues s’taient bin amusés et surtout qui z’avaint bin piller la place, ol t’tait belle comme tout. Fallit attendre qu’o saèche avant dé trop marcher d’sues et d’lo balier do son bala d’génâes , pourtant dès qui fit biaoue , maman s’mit a lo z’arroser pasqu’o poussièrait tenant ( o lo z’arrosait en j’tant un p’tit d’iaue o sa main , pâs trop pasqué ça arrait fait du bouillon !

V’la, tel qué j’vis la sérée, j’avions d’la musique plein la tête aprée !

caverne_aux_gifs02123430321278_grosMerci de laisser vos commentaires, surtout si vous aussi avez vécu tous ces moments là!

                                                     Fleur de Blé Noir

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité