Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Et si on caousait Gallo
Publicité
Et si on caousait Gallo
Archives
Derniers commentaires
Et si on caousait Gallo
31 août 2013

Lé pourcet du pêre Chénette

 1ère parution: Janvier 2011

J'aime hardi bin aller lire les contes en gallo qué j'trouve sue le net, en v'la ieune qui m'a bin pleue et qué j'ai arrngé a ma façon en gallo.

Lé site éyouc qué j'ai trouvé lla , lé v'la :

LE SITE

                         Lé pourcet au pêre Chénette

 

Lé p’tit pêre chénette , couturier dé son métier travâillait à la journée, et  d’meurait du côté d’la Férronée dans la commune de Pléchâtet, ervénait cez lu dans son hôté un sä, hardi tard , quand i trouvi sue son ch’ming un pouère qui li sembli perdu.

La belle affaire qué songit Chénette, v’la un pouère qui m’sembe perdu, comme y s’trouve qué j’n’ai pue rin dans mon chônier, J’vâs l’emm’ner , si  qhoc un l’réclame !  Et si on né l’réclame pâes, ma fas , j’li frais son affaire !

Un courit vers lé pourcet pour l’attraper , mais c’ti ci pôssit entre les qhesses à Chenette qui fut bin surprins . I l’eue jusse lé temps dé li prende la qheue pour ne pâes châe, lé tâïlleur s’ertrouvit assit à r’qhulons à la califourchette sue la bête qui l’emm’nit jusqu’au villaège de la Ferronée, et l’sacré pourcet déposit Chénette à la porte dé son hoté. et vouli rentrer d’o lu, mais Chénette li fermit l’hus au nez !

Est un faoue pourcet qu’sé dit Chénette, s’il avait rentrer ici i m’arrait fait qhocs tours bin sur !!

   

En ouvrant sa porte lé lend’main mating, note couturier ertrouvit l’pouère qui l’attendait et comme lé joue d’avant, mussit ente ses qhiettes et l’emm’nit jusqu'à la porte dé l’hôté du monde cez qhic qu’i d’vait aller journaôiller. Au sa, i fit côr dé même et comme ça, toues les joues ! Lé pôve homme n’arrivait pâs à s’débarrasser du pourcet qui li faisait astoure eune poue abominabe, i n’en fermait pue d’z’yeux la nétée, i l’en perdit l’envie d’manger et d’s’amuser, le pôve chéyait dans la tristesse !

  

Ella durit un mée, pis i n’ervit jamais l’anima !

 

Chénette en contant son histouère à ses pratiques disait d’même :<< était sûrement , un Créyant changé en pourcet par lé diâbe, lé temps dé s’faire pardonner ses faoutes !, il a deuie erprende sa forme humaine astoure !>>

porc_qui_rit

 

 

L'histouère là, o m'fait songer à d'la physique, c'qué nos anciens vouèyaient tchiocs fâes souvent au sa!

Jé c'neue bin tchioc un a tchiic il y en est arrivé eune belle, j'vous là contrais eune aoute fa!

 

Bonne lecture       Fleur de blé noir

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité